Lielākajos mazumtirdzniecības veikalos novērots pieprasījuma pieaugums tradicionālajiem Līgo svētku produktiem, tostarp gaļai, sieram, dažādiem dzērieniem, kā arī grila piederumiem, pavēstīja aptaujātie mazumtirgotāji.
Lielākajos mazumtirdzniecības veikalos novērots pieprasījuma pieaugums tradicionālajiem Līgo svētku produktiem
SIA "Rimi Latvia" Sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers aģentūrai LETA sacīja, ka īstā iepirkšanās Līgo svētkiem sāksies tikai šodien, tomēr kā katru gadu jau tagad var novērot, ka pieprasījums pēc tradicionālajiem svētku produktiem ir augsts.
Vienlaikus Šleiers sacīja, ka "Rimi" pircēji īpaši novērtē vietējo ražotāju labumus.
Salīdzinot ar pagājušo gadu, pirms Līgo svētkiem redzams būtisks pieprasījuma pieaugums gaļas kategorijā, ko Šleiers skaidro ar to, ka cilvēki laicīgi iepērk šos produktus, lai svētku galdam tos sagatavotu mājās.
Tāpat arī, ņemot vērā labos laika apstākļus, redzams pieaugums saldējumam, kā arī augļiem, saldumiem un "Rimi" kulinārijas produktiem.
Savukārt "Maxima Latvija" korporatīvo komunikāciju projektu vadītāja Laura Bagātā aģentūrai LETA sacīja, ka jau pagājušajā nedēļā pēc datiem novērota pieaugoša "Maxima" klientu vēlme iegādāties vasaras svētkiem noderīgas preces.
Jāņi tipiski ir svētki, kuros pircēji izvēlas jau tradicionālus un iecienītus produktus - sieru, dažādus gaļas izstrādājumus grilēšanai, kā arī dzērienus, tostarp alu, kvasu un atspirdzinošos dzērienus.
Bagātā sacīja, ka pieaudzis pieprasījums arī dažādām nepārtikas precēm, kuras atvieglo svētku svinēšanu un baudīšanu - "Maxima" veikalos novērota lielāku pircēju interese par grila piederumiem, kuru pieprasījums jūnija pirmajās nedēļās, salīdzinot ar maija trešo nedēļu, ir audzis pat vairāk nekā divas reizes.
Tāpat izteikts pieprasījums jau no jūnija sākuma ir pretodu līdzekļiem, kuru pieprasījums ir pat desmitkāršojies, salīdzinot ar maija trešo nedēļu. Šos datus var skaidrot gan ar siltā laika iestāšanos, kad vairāk laika tiek pavadīts ārpus telpām un brīvā dabā, kā arī dažādām akcijām, kuru laikā ir iespēja iegādāties preces laicīgi par daudz izdevīgākām cenām.
Savukārt, tuvojoties Līgo svētkiem, par vairāk nekā 60% ir pieaudzis bezalkoholiskā alus pieprasījums, kā arī dažādu alus kokteiļu pieprasījums. Tāpat uz pusi ir palielinājies kvasa un kvasa dzērienu pieprasījums.
"Lidl Latvija" pārstāvis Ingars Rudzītis aģentūrai LETA norādīja, ka "Lidl" veikalos speciālā "Tava Līgo cena" piedāvājuma ietvaros ievērojami palielināts vietējo produktu piedāvājums, to redzami norādot ar Latvijas karodziņa uzlīmītēm.
Tāpat arī "Lidl" vienmēr piedāvā dažādus svaigos dārzeņus un salātus veselīgām vasaras maltītes piedevām, un pēdējās dienās īpaši aktīvi ir pirkti sarkanie ķirši un gurķi.
Rudzītis sacīja, ka pēdējās dienās "Lidl" veikalos īpaši lielos apjomos izpērk pienu un biezpienu, ko varētu izskaidrot ar klientu plāniem mājās pašiem gatavot Jāņu sieru. Tāpat aktīvi tiek pirkts kefīrs, kas ir svarīga sastāvdaļa šašlika marinādēs un vienmēr populārajā aukstajā zupā. Pastiprināti tiek pirkti arī gāzētie dzērieni un kartupeļu čipsi.
Gaļas segmentā "Lidl" veikalos īpaši pieprasīti šajās dienās ir vistas šķiņķīši. Tāpat veikalā pieejams jau iemarinēts šašliks, steiks, dažādas desiņas un liellopa burgeri.
Tāpat pēdējās dienās novērots palielināts pieprasījums pēc "Corona" zīmola alus.
Kompānija "Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".
SIA "Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" īpašniek ir Lietuvā reģistrētie uzņēmumi "Maxima grupe" un "Maxima LT".
"Lidl Latvija" reģistrēta 2016.gada oktobrī, un tās pamatkapitāls ir 251,5 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas "C E - Beteiligungs-GmbH".