· Pārbaudīt, kam tiek veikta samaksa par pakalpojumu – nemaksāt fiziskajai personai par tūrisma pakalpojumu, kas jāsniedz juridiskajai personai. Izvērtēt nepieciešamību maksāt pilnu ceļojuma cenu ātrāk, kā to nosaka tūrisma līguma noteikumi.
· Noskaidrot visu par Covid-19 testiem un pošu/vakcīnas sertifikātu nosacījumiem attiecīgajā galamērķī.
· Noskaidrot visu par attiecīgajā galamērķi nepieciešamajiem dokumentiem – pasēm, vīzām, bērnu pārstāvības dokumentiem.
· Lai izvairītos no nepatīkamiem pārpratumiem, salīdzināt dažādu tūrisma pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus, pievēršot uzmanību ne tikai cenai, bet arī tam, kādi pakalpojumi iekļauti piedāvājumā.
· Rūpīgi iepazīties ar sniegto pirmslīguma informāciju un līguma noteikumiem, īpašu uzmanību pievēršot šādām lietām:
· Iegādājoties ceļojumu no tūrisma aģenta, pārbaudīt, vai ir norādīts, kurš tūrisma operators ir sagatavojis konkrēto ceļojumu, kā arī galvenās tūrisma pakalpojuma īpašības – ceļojuma norises datums, nakšu skaits, cenā iekļauto pakalpojumu apjoms u.tml.
· Vai ir norādīta maksāšanas kārtība, tostarp jebkāda summa vai cenas procentuālā daļa, kas jāmaksā kā pirmais maksājums, un atlikušās daļas samaksas grafiks, kas ceļotājam jāmaksā, kā arī - kuri pakalpojumi ietilpst cenā, bet par kuriem jāveic papildu maksājumi.
· Vai norādīts termiņš pirms ceļojuma sākuma, kurā tūrisma operators var izbeigt kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumu, ja dalībnieku skaits nav sasniegts.
Līgumā iekļautā informācija:
· Vai norādīts tūrisma operatora un, ja attiecināms, tūrisma aģenta nosaukums (firma) un faktiskā adrese, kā arī tālruņa numurs un elektroniskā pasta adrese, lai nepieciešamības gadījumā ceļotājs ceļojuma laikā varētu sazināties ar pakalpojumu sniedzēju.