Šodienas redaktors:
Dace Otomere

FOTO Simtiem atceltu reisu un tūkstošiem iestrēgušu pasažieru. Ceļotāji par situāciju Dublinas un Londonas lidostās

Raksta foto
Foto: BenchWarmers/Shutterstock.com

Aizvadītajā nedēļā plašu rezonansi izraisīja notikumi Dublinas lidostā - drošības pārbaužu dēļ aptuveni 1400 cilvēku nokavēja reisus. Vairākas dienas pēc notikušā lidostas administrācija paziņoja par risinājumiem, kurus pieņems, lai tāda kavēšanās vairs neatkārtotos. Līdzīgas grūtības tika novērotas arī Londonas lidostā. Vairāki Latvijas iedzīvotāji novērojuši šo situāciju un sociālo tīklu vietnē "Facebook" aktīvi dalās pieredzē. "Apollo" noskaidroja apstākļus un sazinājās ar tautiešiem, kas pieredzējuši šīs ķibeles.

Pasažieru pāragra ierašanās un autostāvvietu cenu pieaugums

Garākās rindas un visvairāk aizkavētu lidojumu ir novēroti vairākās Lielbritānijas lidostās - Stanstedā, Lūtonā, Līdsā un Mančestrā. Tāpat situācija novērota arī Īrijas galvaspilsētas Dublinas lidostā.

Mikroblogošanas vietnē "Twitter" cilvēki pēdējo nedēļu laikā dalās ar novērojumiem Dublinas lidostā. Vairāki vēsta labas ziņas - rindas ir kļuvušas mazākas, strādā vairāk darbinieku un viss notiek operatīvi.

Līdzās pozitīvām ziņām ir arī vairāki "Twitter" ieraksti par citām lidostas problēmām - pasažieru pāragra ierašanās, piesārņojums un autostāvvietu cenu pieaugums.

Aizvadītajā nedēļā jezgu lidostā ir novērojis kāds ceļotājs:

"Liekas, mēs kļūstam vēl mežonīgāki. Dublinas lidosta man atgādina trešo festivāla dienu - daudz atkritumu, sasistas pudeles, izmests ēdiens."

Pasažieris, kas lidostas stāvvietā vēlējās atstāt savu automašīnu, raksta: "Gandrīz 200 eiro par mašīnas stāvvietu divām nedēļām? Esmu vairāk nekā pārliecināts, ka agrāk tas izmaksāja aptuveni 50-70 dolāru. Kas notiek?"

Foto: Pasažieri Londonas lidostā

Pasažieri, kas jau veiksmīgi tikuši cauri drošības pārbaudēm, iesaka citiem ierasties lidostā laicīgi. Vismaz trīs vai četras stundas līdz reisam. Ja ir nododama bagāža, tad vēlams vēl laicīgāk.

Pasažieri piemin dažādus maksas pakalpojumus, kas par konkrētu summu ļauj bez rindas iziet kontroli. Taču ne vienmēr tie strādā, jo novērots, ka bieži vien papildmaksas neko nemaina - jāgaida tikpat ilgi kā visiem.

Latvieši par situāciju lidostās

"Cilvēku ir ļoti daudz, bet viss notiek raiti. 6. jūnija rītā rindā bijuši 1826 cilvēki," situāciju Londonas Stanstedas lidostā novērojis kāds Latvijas pasažieris.

Pieredzē dalās arī Austris, kurš Stanstedas lidostā pavadījis draudzeni ar meitiņām. "Ieradāmies lidostā trīs stundas pirms reisa. Mums ļoti palīdzēja darbinieki ar ratu reģistrēšanu," viņš saka.

"Rindas pirms lidostas muitas kontroles punkta bija ļoti garas, bet mums paveicās, jo mums ir dvīnes. Rati ir lielāki, tāpēc bija nepieciešama speciāla izeja, kurā nebija daudz cilvēku," stāsta Austris.

Savukārt Laimdota par notiekošo Līdsas lidostā stāsta: "Tā kā laicīgi ierados lidostā, bija tā laime nestāvēt rindu laukā. Tie, kuri ieradās pēc četriem, tiem nācās rindu stāvēt laukā. Tai naktī bija ļoti auksti."

Laimdota atceras: "Pie izlidošanas sanāca misēklis, jo iekāpšanas sektors bija norādīts nepareizi. Atnāca darbinieks un pateica, kur jāiet; un varat iedomāties, kā visi pasažieri skrien reizē uz citu sektoru?"

Situācija lidostās ir neparedzama un ļoti mainīga. Vienam var paveikties, bet otram ne.

Veiksmīgā pieredzē dalās latviete Inga: "Gaidīju aptuveni 20 minūtes, lai gan cilvēku tiešām bija daudz. Lidmašīnas atiešana bija bez kavēšanās."

Par notikušo izteikusies arī lidostas darbiniece

Dublinas lidostas darbiniece komentē sastrēgumus lidostā: "Esmu tik priecīga, ka man šodien ir brīvdiena. Jūtu līdzi tiem, kas šodien strādā. Apstākļi, kuros mēs strādājam, tiešām ir šausmīgi.

Es saprotu, ka cilvēki ir saspringti un dusmīgi, gaidot savus reisus, bet iedomājieties sevi mūsu (darbinieku) vietā. Tāds ir mūsu darbs - dienu no dienas dzirdēt aizvainojošus izteicienus. Es tos vairs neņemu galvā.

Personāls strādā papildu maiņās. Nereti tās ir 60 stundas nedēļā. Un viņi diemžēl izdeg, pat arī ja tagad vēl nav tā saspringtākā sezona."

Situāciju skaidro ar darbinieku trūkumu un negaidīti lielo pasažieru skaita pieaugumu pēc pandēmijas

2. jūnijā BB ziņoja, ka Dublinas lidostas administrācija nākusi klajā ar paziņojumu par pieņemtajiem risinājumiem. Viņi solīja palielināt darbinieku un drošības joslu skaitu, kā arī uzlabot rindu pārvaldības sistēmu.

Ja visi termināļi būs aizņemti, tiks ieviesta cita sistēma - priekšroka tiks dota tiem, kuru lidojuma reiss ir nepieciešamākais. Lidosta apgalvo, ka tiem, kas ieradušies pārāk agri, tiks lūgts pagaidīt īpašā uzgaidīšanas zonā. 

Lidostas pārstāvis tiem pasažieriem, kas veic īsus reisus uz Apvienoto Karalisti vai Eiropu, iesaka ierasties lidostā vismaz divarpus stundas agrāk pirms izlidošanas. Savukārt tiem, kas veic tālākus reisus, – vismaz trīsarpus stundas agrāk.

Lidostas administrācijas vadītājs Daltons Filipss komentēja piedāvātos risinājumus Īrijas parlamenta transporta komitejai.

"Lai gan problēmas joprojām pastāv, mūsu veiktie pasākumi ļoti būtiski mazinās pulcēšanās risku tuvāko dienu laikā," sacīja Filipss.

Dublinas lidostas administrācija arī paziņoja, ka pasažieri, kas nokavējuši lidojumus, var pieprasīt kompensāciju.

Tiks kompensētas visas izmaksas, kas radās, rezervējot citus lidojumus, par naktsmītnēm, kas bija nepieciešamas, ja pasažieri netika uz savu lidojumu, kā arī izmaksas, kas saistītas ar taksometru vai citu transportu uz viesnīcām un no tām.

Dublinas lidostas administrācija iepriekš arī ziņoja, ka lidostas tīmekļa vietnē tiks publicēta kompensācijas pieprasījuma veidlapa.

Administrācija notikušo situāciju skaidro ar darbinieku trūkumu un negaidīti lielo pasažieru skaita pieaugumu pēc pandēmijas. Aizvadītajā svētdienā no lidostas plānojuši izlidot ap 50 000 pasažieru.

Uzņēmums pandēmijas laikā vērienīgi samazinājis darba vietu skaitu.

Tas ir galvenais iemesls, kāpēc ir ļoti garas rindas.

Īrijas satiksmes ministrs Īmons Raiens un Īrijas valsts ministre starptautiskā un ceļu transporta un loģistikas jautājumos Hildegarde Noutone notikušo vērtēja ļoti negatīvi un uzsvēra, ka tas kaitē ne tikai lidostai, bet arī visai valsts reputācijai.

Par situāciju nākamajā dienā izteicās arī Dublinas lidostas pārvaldes vadītājs Kevins Kulineins. "Mēs apzināmies, ka vakar pievīlām paši sevi un pievīlām visu nāciju, un noteikti negribam, lai šonedēļ tas atkārtotos mūsu uzraudzībā," norādījis Kulineins un solījis šonedēļ un gaidāmajās brīvdienās piesaistīt papildu darbiniekus.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu