Lidostas pārstāvis tiem pasažieriem, kas veic īsus reisus uz Apvienoto Karalisti vai Eiropu, iesaka ierasties lidostā vismaz divarpus stundas agrāk pirms izlidošanas. Savukārt tiem, kas veic tālākus reisus, – vismaz trīsarpus stundas agrāk.
Lidostas administrācijas vadītājs Daltons Filipss komentēja piedāvātos risinājumus Īrijas parlamenta transporta komitejai.
"Lai gan problēmas joprojām pastāv, mūsu veiktie pasākumi ļoti būtiski mazinās pulcēšanās risku tuvāko dienu laikā," sacīja Filipss.
Dublinas lidostas administrācija arī paziņoja, ka pasažieri, kas nokavējuši lidojumus, var pieprasīt kompensāciju.
Tiks kompensētas visas izmaksas, kas radās, rezervējot citus lidojumus, par naktsmītnēm, kas bija nepieciešamas, ja pasažieri netika uz savu lidojumu, kā arī izmaksas, kas saistītas ar taksometru vai citu transportu uz viesnīcām un no tām.
Dublinas lidostas administrācija iepriekš arī ziņoja, ka lidostas tīmekļa vietnē tiks publicēta kompensācijas pieprasījuma veidlapa.
Administrācija notikušo situāciju skaidro ar darbinieku trūkumu un negaidīti lielo pasažieru skaita pieaugumu pēc pandēmijas. Aizvadītajā svētdienā no lidostas plānojuši izlidot ap 50 000 pasažieru.
Uzņēmums pandēmijas laikā vērienīgi samazinājis darba vietu skaitu.
Tas ir galvenais iemesls, kāpēc ir ļoti garas rindas.
Īrijas satiksmes ministrs Īmons Raiens un Īrijas valsts ministre starptautiskā un ceļu transporta un loģistikas jautājumos Hildegarde Noutone notikušo vērtēja ļoti negatīvi un uzsvēra, ka tas kaitē ne tikai lidostai, bet arī visai valsts reputācijai.
Par situāciju nākamajā dienā izteicās arī Dublinas lidostas pārvaldes vadītājs Kevins Kulineins. "Mēs apzināmies, ka vakar pievīlām paši sevi un pievīlām visu nāciju, un noteikti negribam, lai šonedēļ tas atkārtotos mūsu uzraudzībā," norādījis Kulineins un solījis šonedēļ un gaidāmajās brīvdienās piesaistīt papildu darbiniekus.