Divdesmit divus gadus vecais Frits Sī nespēja noticēt, kad tiešsaistes pirkšanas un pārdošanas grupā pamanīja pārdošanā izliktu privātu salu. Neparastu šo sludinājumu padara ne tik daudz tas, kas tika pārdots, bet gan tas, kur tas tika pārdots - universitātes studentu "Facebook" grupā, vēsta medijs "Vice".
Studenti no elitārām universitātēm pārdod privātas salas un luksusa automašīnas "Facebook" grupās
Šīs privātās tirdzniecības grupas, kuru dalībnieki ir no vienas un tās pašas universitātes Filipīnās, radās kā veids, kā studenti un absolventi var savstarpēji apmainīties ar lietām pazīstamā vidē.
Lielākajā daļā šo kopienu var atrast lietotas mācību grāmatas, studijām nepieciešamās lietas un drēbes. Taču grupās, kas izveidotas augstākas klases iestādēm, var atrast arī dažus diezgan savādus piedāvājumus, piemēram, Sī pamanīto salu.
"Daži cilvēki par simtiem miljonu pārdod uzņēmumu ēkas. Atceros, ka redzēju lietotu helikopteru par 30 miljoniem peso (533 714 eiro)," 25 gadus vecā Andrea Atenza pastāstīja, kādus sludinājumus viņa redz savā universitātes "Facebook" grupā.
Šajās "Facebook" kopienās bieži sastopami nekustamā īpašuma sludinājumi. Šādas "Facebook" grupas dalībniece Krista teica, ka reiz redzējusi, kā kāds pārdod piekļuvi luksusa kūrortam.
"Reiz esmu redzējusi 200 miljonu peso (3,54 miljoni eiro) vērtu nekustamā īpašuma piedāvājumu," teica Krista.
Vienā no grupām, meklējot vārdu "sala", tika atrastas vismaz trīs privātās salas.
Privātas salas, sporta automašīnas un pat smagā tehnika ir bieži sastopamas šajās studentu tirdzniecības grupās. Ir arī "Rolex" pulksteņi, mantotas rotaslietas un dizaineru darināti priekšmeti.
Dīvainie sludinājumi neaprobežojas tikai ar parastām greznumlietām. 28 gadus vecā Kristīne Savedra sacīja, ka jocīgākais, ko viņa redzējusi pārdodam grupā, bija meteorīts.
"Kāds pārdeva meteorītu - burtiski meteorītu," viņa teica, piebilstot, ka vēlāk, kad noskaidrojās, ka sludinājums patiesībā nav no viņu universitātes, tas tika dzēsts.
Lielāko daļu šo grupu izveidojuši studenti, un tās nav oficiāli saistītas ar kādu universitāti. Parasti tās ir izveidotas, lai veidotu kopienu, kurā studenti varētu viegli izlemt, kādus studiju kursus izvēlēties, vai atrast nepieciešamās grāmatas.
"Man tas šķiet dīvaini," sacīja Sī. "Viņu mērķauditorija ir skolēni, kuriem, iespējams, tik un tā nav šīs naudas, ja vien, es pieņemu, viņiem to nedod vecāki."
Tikmēr citi uzskata, ka šie ieraksti ir vēl viens veids, kā cilvēki izrāda savu bagātību.
"Manuprāt, ierakstos studenti vienkārši cenšas izcelties, nevis patiesībā pārdot luksusa preces. Ļoti šaubos, vai koledžas studentam vai pat absolventam īpašumā varētu būt, piemēram, sala," sacīja 24 gadus vecais Jadrīns Edisons Džeta.