Tāpat iepriekšējo nedēļu laikā novērotas arī ar karu Ukrainā nesaistītas kiberuzbrucēju aktivitātes, kas vērstas uz iedzīvotāju finanšu līdzekļu izkrāpšanu un izpaudās kā krāpnieciskas, "Luminor" banku imitējošas vietnes, savukārt pagājušajā nedēļā "Cert.lv" ir saņēmusi informāciju arī par "Citadele" banku imitējošām krāpnieciskām vietnēm, kas parādās "Google" meklētājā kā pirmie ieraksti, jo ir krāpnieku apmaksātas "Google" reklāmas.
Reklāmās ievietotais teksts un saites imitē banku tīmekļa vietnes un pēc saites atvēršanas nogādā apmeklētāju viltus lapā, kas vizuāli līdzinās īstajai bankas mājaslapai, atšķirība slēpjas vietnes adresē, kas redzama adrešu logā pārlūka augšpusē.
"Cert.lv" drošības nolūkos aicina bankas mājaslapas adresi pašrocīgi ievadīt interneta pārlūkprogrammā un atkārtotai izmantošanai saglabāt pārlūka grāmatzīmju sarakstā. Izmantojot meklēšanu, pievērst uzmanību, vai meklētāja rezultāta priekšā neparādās atzīme "Reklāma" vai "Ad", kas nozīmē, ka šīs adreses parādīšanu kāds ir apmaksājis. Papildu aizsardzībai pret viltus vietnēm bez maksas iespējams izmantot "Cert.lv" un "Nic.lv" uzturēto DNS ugunsmūri, kas pieejams vietnē "dnsmuris.lv".
Tāpat Besere sacīja, ka "Cert.lv" saņemta informācija arī par jaunu krāpniecības veidu, kurā uzņēmumam tiek zvanīts un piedāvāts iegādāties "kredītspējas sertifikātu", kas padarītu uzņēmumu pievilcīgāku potenciālo sadarbības partneru acīs. Zvanītāju norādītajā tīmekļa vietnē aplūkojama informācija par uzņēmumiem, kas it kā jau šādu sertifikātu ir iegādājušies. Nākamajā dienā, mēģinot apmeklēt norādīto tīmekļa vietni vai atzvanīt uz attiecīgo telefona numuru, tiek saņemts paziņojums, ka ne vietne, ne numurs neeksistē.