"Tas būtu saistīts tieši ar šīm noliktavām, pārvadiem, tiltiem un arī ar pārvietojamajām platformām. Tai skaitā arī dzelzceļa atzars, varbūt uz Lielvārdes lidlauku. Sarakstā ir virkne lietu, kas mums būtu vajadzīga un kas ir dubultās pielietojamības," saka aizsardzības ministrs Artis Pabriks.
Ja Eiropas Savienības militārie eksperti, vērtējot valstu pieteikumus, nesaskatītu militāro pielietojamību, tad tādu projektu var arī neapstiprināt. Tāpat projektam ir jābūt nozīmei arī kopējos Eiropas Savienības militārās mobilitātes plānos.
Specifiskās militārās prasības būvdarbu izmaksas palielina par aptuveni 20 procentiem.
"Tiem objektiem, ko mēs pārbūvējam vai izbūvējam no jauna ar militāro komponenti, viņiem ir jābūt parasti lielākiem, platākiem, garākiem.
Piemēram, autoceļiem tas attiecas uz platumu un nestspēju, dzelzceļiem tieši tāpat - nestspēju un gabarītu pieļaujamību. Ostām šīs prasības attiecas uz ostas dziļums, piestātņu dziļumu, platumu, garumu," saka Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Ligita Austrupe.
Par pieteikumu sagatavošanu un iesniegšanu atbildīga ir Satiksmes ministrija. Tā norāda, ka šoreiz citi projekti nav bijuši tādā gatavības pakāpē, lai iesniegtu finansējuma saņemšanai. Taču ministrija cer ar daudz jaudīgākiem pieteikumiem startēt otrajā kārtā, ko Eiropas Komisija plāno izsludināt jaunnedēļ.
Jaunais plānošanas periods sācies nesen. Un tas nozīmē, ka interese sāks pakāpeniski pieaugt un nākamajos uzsaukumos pieteikto projektu skaits jau varētu būt ievērojami lielāks. Taču katrā no kārtām sadalāmās naudas apjoms būs līdzīgs – ap 300 miljoniem uz visām valstīm, tādēļ jārēķinās ar lielāku konkurenci starp valstīm.