Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Automašīnas kļuvušas par deficīta preci. Cenas kāpušas par ceturto daļu

Foto: Peteri/Shutterstock.com

No Ukrainas kavējas svarīgu detaļu piegādes, bet sankciju dēļ no Krievijas nevar dabūt būtiskas citas izejvielas. Metāla cenu kāpums ir izraisījis divas, pircējiem ne pārāk patīkamas lietas - uz jaunām mašīnām var nākties gaidīt pat gadu, bet sagaidītais automobilis nu jau maksā par 20 procentiem vai pat ceturtdaļu vairāk nekā pirms gada, vēsta LTV Ziņu dienesta raidījums "Eiro fokusā". 

Krievijas sāktais karš Ukrainā ir nozīmīgs iemesls sadārdzinājuma turpinājumam. To ar savu piemēru ilustrēja auto eksperts Oskars Irbītis: "Pēc savas pieredzes varu teikt, ka pats nomainīju automobili augustā; šobrīd, pusgada laikā, automobiļa vērtība nevis ir kritusies, bet augusi pat par vairākiem tūkstošiem. (..) Šobrīd ir tā, ka, ja ir labs automobilis, drīzāk tas ir jāpietur, nevis jāpārdod."

Par esošo situāciju viņš turpina: "(..) Ukraina ir liels piegādātājs svarīgākajiem elektroinstalācijas mezgliem – mašīnas galvenajiem vadu kūļiem, kas ir bāzes mugurkauls visai elektronikai.

Tas radījis daudzām markām – vairāk gan tas ir Rietumeiropas markām (..) – situāciju, kad par mēnesi, diviem, pat trijiem apstādināta ražošana, lai sakārtotu šīs piegādes no citurienes."

Sankcijas ietekmējušas izejvielu piegādes arī no Krievijas. Pašlaik, ja pasūta jaunu un populāru modeļu automašīnu, pircējam jārēķinās ar astoņu mēnešu gaidīšanas laiku, bet tagad līgumos jau tiekot uzrādīti pat 12 mēnešu piegāžu termiņi. Vēl ilgāk varot nākties gaidīt nolūkoto elektroauto.

Tā kā auto ir kļuvis par deficīta preci, neizbēgams ir arī cenu kāpums.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu