Satiksmes ministrijā skaidro, ka speciālo manevru veikšana ceļu satiksmē, nevis norobežotā laukumā, kā līdz šim, uzlabos jauno vadītāju gatavību patstāvīgi piedalīties ceļu satiksmē, jo gan apmācībā apgūtās, gan eksāmena laikā pārbaudītās iemaņas būs notikušas reālos apstākļos, kas sniegs ieguldījumu ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.
Kopumā ir pieci manevri, no kuriem topošajam autovadītājam eksāmenā tiks izvēlēti divi - stāvvieta paralēli braukšanas virzienam, iebraukšana stāvvietā perpendikulāri brauktuves malai, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, bremzēšana precīzi apstājoties (avārijas bremzēšana), kā arī intervāla kontrolēšana, piemēram, piebraucot pie kases automāta.
Līdz šim vadīšanas eksāmenā personām bija jādemonstrē iemaņas figūru izpildē speciāli izveidotā eksaminēšanas laukumā. Lai arī, veicot figūras ar noteiktu kustību skaitu, tiek demonstrētas transportlīdzekļa kontrolēšanas pamatiemaņas, tomēr praksē daudzos gadījumos figūras tiek veiktas mehāniski, bez izpratnes. Tā kā figūru izpilde eksaminēšanas laukumā patlaban ir vadīšanas eksāmena būtiska sastāvdaļa, tad nereti vadītāja sagatavošanās posmā tai tiek veltīta daudz lielāka uzmanība nekā reālai dalībai ceļu satiksmē, un, nonākot ceļu satiksmē, jaunie vadītāji bieži vien nemāk novietot transportlīdzekli stāvvietā vai veikt citus manevrus, izmaiņu nepieciešamību skaidro Satiksmes ministrijā.