Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

"Mercedes" (mirkļa?) vājums, "izlaistais" Makss un F-1 fiasko Saūda Arābijā - saruna ar autosporta ekspertu Jāni Vanku

Kas laukumā, tas uz mēles podkāsta epizode #35
Šārls Leklērs un Makss Verstapens
Šārls Leklērs un Makss Verstapens Foto: Reuters/ScanPix

"Apollo.lv" podkāsta "Kas laukumā, tas uz mēles" jaunākajā epizodē uz sarunu aicinājām autosportistu un motoru sporta ekspertu Jāni Vanku, lai apspriestu jaunās Pirmās formulas (F-1) sezonas pirmos iespaidus.

Sarunas ievadā apspriedām pirmos iespaidus par to, kā F-1 čempionātu ir ietekmējuši jaunie noteikumi, kuri krietni izmainījuši gan bolīdu vizuālo izskatu, gan arī to "uzvedību" trasē.

"Pirmie iespaidi ir pozitīvi. Ja mēs atkāpjamies no tādiem sīkiem tehniskajiem aspekti, viss ir super. Izskatās, ka mums būs ļoti interesanta sezona priekšā. Šīs noteikumu izmaiņas pilda savu funkciju. Formulas organizatori ir uzminējuši to recepti, kā panākt, ka formulas viena otrai spēj labāk sekot," norādīja Vanks.

Podkāsta turpinājumā aprunājāmies par jauninājumu, kas, iespējams, ir vērtējams ar mīnusu - komandu iespēju izvēlēties sacīkstes riepas, neatkarīgi no tā, ar kādas cietības riepām tika uzrādīts labākais laiks otrajā kvalifikācijas sesijā. Arī Vanks šo jauninājumu vērtēja drīzāk negatīvi, norādot, ka ar šiem noteikumiem nedaudz mazinājusies kvalifikācijas intriga.

Aizvadītajā sacīkstē un arī Bahreinas "Grand Prix" ļoti viltīgu meistarstiķi izpildīja "Ferrari" pilots Šārls Leklērs, kurš Maksu Verstapenu divu secīgu DRS zonu ietvaros pirmajā zonā palaida garām, lai tiktu pie iespējas atgūt līderpozīciju otrajā DRS zonā. Šādā situācijā rodas jautājums par potenciālajām izmaiņām DRS izmantošanā.

"Pirms 15 gadiem piloti apdzīšanai gatavojās vairākus apļus. Tas noņem to dinamiku. Ir jāsaprot, ka mēs dzīvojam tādā laikā, kad visam ir jānotiek ātri. Mēs vairs neesam pieraduši skatīties, kā mašīnas brauc un nemainās 50 apļus. Tas vienā brīdi, it sevišķi jaunajai publikai, apniktu," DRS sistēmas saglabāšanu attaisno Vanks.

Sarunas turpinājumā apspriedām "Ferrari" situāciju. Ir skaidrs, ka Itālijā bāzētā komanda ir atgriezusies F-1 virsotnē, tomēr šoreiz uzmanību vairāk pievērsām tieši abu komandas pilotu savstarpējām attiecībām. Vanks norāda, ka sezonas gaitā abi piloti var "saiet ragos" gadījumā, ja viņi iesaistīsies titulcīņā. Tomēr līdz šim Leklērs ir bijis galvas tiesu labāks un, ja šāds scenārijs turpinātos, Vanks neredz scenāriju, kurā Sainca un Leklēra attiecības kļūtu ļoti sarežģītas, it sevišķi ņemot vērā, ka Saincs gaida jaunu līgumu ar "Ferrari".

"Es "Ferrari" vietā baigi nesteigtos ar jauno Sainca līgumu. Jo ilgāk "Ferrari" nebūs parakstījuši šo līgumu, jo ilgāk nosacīti mierīgāks būs Saincs. Ja viņi iedod Saincam kaut kādu vairāku gadu līgumu, kas vairs viņam? Tad viņš varēs spiest maksimumu un viņam būs vienalga, kas ar komandu notiek. Ne gluži vienalga, bet būs cits scenārijs," skaidro autosportists.

Turpinājumā nedaudz ieskicējām arī mūsu personīgās simpātijas pret pilotiem, nonākot pie fakta, ka Makss Verstapens šogad tomēr izskatās nedaudz "palaidies".

"Pagaidām Maksis "čīkst" drusku par daudz. Viņam ir visas tiesības to darīt, bet sajūta ir tāda, ka drusku par daudz. Tagad viņam ir pirmais numurs, zelta kurpītes, līgums ar "Red Bull" uz daudziem gadiem, viņš ir neapstrīdami pirmais numurs savā komandā. Viņš šobrīd ir šokolādē. Šobrīd ir jautājums, vai viņam apkārt pietiks cilvēku, kuri viņu noturēs tonusā, lai viņam pietiktu šis bads pēc uzvarām," sacīja apskatnieks.

Nedaudz apspriedām arī "Red Bull" problēmas ar dzinējiem, bet nonācām arī pie buļļu aizvadītās sezonas galvenajiem konkurentiem "Mercedes", kuriem šī sezona ir sākusies ar rezultātiem, kas ir ievērojami zem viņu ierastajiem standartiem.

Vanks gan uzskata, ka tāda kalibra komanda kā "Mercedes" spēs atrast risinājumu un atgriezties cīņā par uzvarām. Viņaprāt, tas varētu notikt pat šosezon.

"Es nekad nenorakstītu "Mercedes". Viņu mašīna, lielos vilcienos, šobrīd ir baigais mēsls, bet viņi tāpat ir trešie. Es pieļauju, ka tur ir lietas, kuras viņi atrisinās," norādīja Vanks, salīdzinot šo sezonu ar 2009. gada sezonu, kad tās sākumā "Brawn GP" visiem sezonas sākumā aizskrēja pa priekšu, bet tās izskaņā teju palika bez titula, jo "Red Bull" viņus gandrīz noķēra.

Atbildot uz jautājumu, par to, pēc cik sacīkstēm viņš šīs sezonas kontekstā uz "Mercedes" sāks skatīties ar skepsi, Vanks atbildēja, ka vēl piecas sacīkstes viņš "meršiem" došot.

Podkāsta otrajā pusē apspriedām "McLaren" potenciālu un pārējo "Mercedes" "ģimenes" bolīdu drūmo situāciju. Kā arī runājām par to, cik ļoti kritiku šobrīd ir pelnījis Miks Šūmahers.

Nobeigumā nospriedām, ka F-1 Saūda Arābijā pēc aizvadītajā nedēļas nogalē piedzīvotā fiasko ar sprādzieniem, "gūstu" un Mika Šūmahera baiso avāriju atgriezties vairs nevajadzētu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu