Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Pret "McDonald's", "Coca-Cola Co." un citām lielajām kompānijām pieaug spiediens aiziet no Krievijas tirgus

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Elvan/Shutterstock.com

Pret ASV ātrās ēdināšanas gigantu "McDonald's", bezalkoholisko dzērienu ražotāju "Coca-Cola Co." un citām lielajām Rietumu kompānijām tiek izdarīts arvien lielāks spiediens aiziet no Krievijas tirgus, ņemot vērā Krievijas sākto karu pret Ukrainu.

Abi uzņēmumi plaši kritizēti sociālajos medijos par klusēšanu un darbības turpināšanu Krievijā.

Piekāpjoties sabiedrības spiedienam, "McDonald's" otrdienas vakarā tomēr paziņoja, ka uz laiku slēgs visus savus 850 restorānus Krievijā.

"McDonald's" paziņoja, ka turpinās maksāt algas saviem 62 000 darbinieku Krievijā.

"McDonald's" ir uz laiku slēdzis arī 100 restorānus Ukrainā un turpina maksāt algas darbiniekiem.

Daudzas pasaulē zināmas firmas, tostarp "Netflix" un "Levi's" pārtraukušas tirdzniecību un pakalpojumu sniegšanu Krievijā.

Nedēļas nogalē un pirmdien tviterī dominēja tēmturi #BoycottMcDonalds un #BoycottCocaCola, cilvēkiem aicinot boikotēt šo uzņēmumu produkciju.

Arī uzņēmumi KFC, "Pepsi", "Starbucks" un "Burger King" tiek aicināti slēgt savus veikalus un pārtraukt pārdošanu Krievijā.

"Pepsi", "Starbucks" un "Burger King" neatbildēja uz britu raidorganizācijas BBC lūgumu komentēt situāciju, bet KFC īpašnieks ASV ātrās ēdināšanas gigants "Yum Brands", kam pieder arī picēriju tīkls "Pizza Hut", pēcāk paziņoja, ka apturējis turpmākās investīcijas Krievijā.

"Yum Brands" ir pasaulē otra lielākā restorānu ķēde, un Krievijā darbojas aptuveni 1000 KFC restorāni un 50 picērijas "Pizza Hut". "Yum Brands" paziņoja, ka pilnībā neaiziet no Krievijas, bet visu Krievijā gūto peļņu ziedos humānajai palīdzībai. "Yum Brands" paziņoja, ka ziedos arī vienu miljonu dolāru Sarkanajam Krustam.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu