Bez jaunām lidmašīnām un rezerves daļām
Eiropas liegums piegādāt lidaparātus un to rezerves daļas attiecas uz "Airbus" – vienu no lielākajiem aviobūves uzņēmumiem pasaulē. Krievijā, ņemot vērā vietējās aviācijas uzraudzības organizācijas datus, ir vairāk nekā 300 “Airbus” lidmašīnas.
Visvairāk tās ir "Aeroflot" rīcībā (118 lidmašīnas, kas veic regulārus pasažieru pārvadājumus), kā arī S7 (66 lidmašīnas). Savukārt "Ural Airlines" visa flote sastāv no "Airbus" lidaparātiem. Paredzams, ka līdz 28. martam visām Eiropā ražoto lidmašīnu piegādēm un līzinga līgumiem jābūt izbeigtiem.
Ņemot vērā sankciju projektu, Eiropas Savienība liegusi sniegt jebkādus apdrošināšanas pakalpojumus Eiropā ražotajām lidmašīnām Krievijā attiecībā uz to remontu un modifikācijām.
Rezerves daļu piegāžu liegums agri vai vēlu radīs situāciju, kad nebūs iespējams veikt tehnisko apkopi. Tomēr iespējas apiet šīs sankcijas būs – mēģināt iegādāties rezerves daļas trešajās valstīs, kas nav noteikušas sankcijas.
Krievijā lielākais jautājums ir par to, ko darīt ar tālsatiksmes lidojumiem, jo tajos Krievijas lidsabiedrības izmanto tikai ārvalstīs iepirktās lidmašīnas. Vidēja attāluma lidojumus (no 2500 līdz 6000 km) var aizstāt ar kādu alternatīvu, piemēram, vilcienu, taču lidojumi no Maskavas uz Tālajiem Austrumiem var kļūt problemātiski.
Lidmašīnu līzings sankcionēto banku meitas kompānijās
Ir vēl viens svarīgs faktors – līgumi ar līzinga kompānijām, kas atrodas sankcionēto banku pakļautībā. Piemēram, 2020. gadā "Sberbank Leasing" piegādāja "Aeroflot" grupai 49 lidmašīnas. Kopumā "Sberbank" Krievijas lidsabiedrībām līdzējis ar 70 lidmašīnu iegādi, un klientu vidū ir arī "Ural Airlines" un "Utair".