Lai veicinātu pedagoģijas inovāciju idejas skolās, Latvijas Universitātes (LU) Inovāciju centrs LUMIC studentiem piedāvā iespēju iegūt skolotāja pieredzi eksaktajos mācību priekšmetos, ziņo LU pārstāve Viktorija Buraka.
Studentus aicina izmēģināt skolotāja pieredzi eksaktajos mācību priekšmetos
Programmai "Skolotāju kurpēs" aicināti pieteikties augstskolu un koledžu audzēkņi, kuri gatavi izmēģināt savus spēkus pedagoģijā.
Buraka skaidro, ka programmā aicināts piedalīties jebkurš LU un citu Latvijas augstākās izglītības iestāžu students. Programmā studentu komandas izstrādās mācību moduļus un attīstīs pedagoģijas ideju inovācijas par izvēlētajām tēmām fizikā, ķīmijā, matemātikā, bioloģijā, informātikā un datorikā.
Dalībnieki var reģistrēties, aizpildot tiešsaistes pieteikuma formu līdz 10.martam.
Programmas dalībniekiem stipendijas apmērs būs 200 eiro mēnesī. Līdztekus tam studentiem tiks piedāvāts pieredzējušā mentora atbalsts no skolas un universitātes puses. Tāpat, lai gūtu kvalificētas zināšanas, paredzēts studiju kurss "Mācību procesa metodika" LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē (LU PPMF).
LU Inovāciju centra LUMIC vadītāja, profesore Signe Bāliņa skaidro, ka skolotāja profesija lielā mērā ir kā dzīves aicinājums, tādēļ šī programma ir lieliska iespēja ļauties izaicinājumam un kaut uz brīdi iekāpt "skolotāja kurpēs", lai pārliecinātos par savām spējām.
Tā ir arī iespēja pārbaudīt jaunas un inovatīvas mācību idejas Latvijas skolās, un varbūt tieši šī būs tā programmas, kas pārliecinās - gribu būt skolotājs, jo jauni un motivēti skolotāji ir tik nepieciešami, uzsver Bāliņa.
LU PPMF dekāne Linda Daniela uzskata, ka iespēja iejusties skolotāja lomā, apgūt zināšanas pedagoģijā, iemācīties izmantot interaktīvas mācību metodes un vēlme aizraut skolēnus var izveidot nākotnes karjeras pamatu studentiem un veicināt jaunu topošo profesionāļu ienākšanu izglītības jomā.
Trīs mēnešu programmā students būs pabeidzis virtuālo praksi kādā no Latvijas skolām un attīstījis inovatīvas mācīšanas un mācīšanās spējas.
Rezultātā studentu komanda kopā ar mentoriem būs izstrādājusi mācību moduļus par izvēlētajām tēmām savās specialitātēs jeb mācību priekšmetos. Aptvertas būs tik tēmas, cik studentu ir komandā. Katram tematam ir divi apakštemati, kopumā: divas klases stundas, divi praktiskie darbi un divi kontroldarbi.