Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Uzzini, uz kuru marku automašīnām visātrāk parādās rūsa (11)

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: nadia_if/Shutterstock

Automašīnas rūsē. Īpaši ziemā un Latvijas braukšanas apstākļos. Vieni auto rūsē ātrāk, citi lēnāk, to komentē uzņēmums, kas diendienā nodarbojas ar pretrūsas apstrādi, – Krown Latvija.

"Latvijas apstākļos grūti noturēties līknē, kur auto nerūsē. Taču mūsu novērojumi ir tādi, ka ļoti spēcīgi tas izteikts japāņu automašīnām. Toyota, Mazda, Honda. Arī korejiešu automašīnām," saka Raivis Alksnis, Krown Latvija pārstāvis.

Ne jau velti savulaik pat izstrādāts īpašs cenas piedāvājums lietotām mazdām. Alksnis atzīst, ka pēdējos gados "halturēt" sākuši arī vācu ražotāji. Līkne ir pagājusi uz leju, piemēram, Volkswagen grupai.

Kādreiz folksvāgeni bija stiprāki, tagad rūsa parādās daudz ātrāk.

"Mēs runājam par automašīnām, kam ir vismaz 7 - 8 gadi. Skaidrs, ka rūsa parādās uz skrūvēm un piekares detaļām jau pirmajā gadā. Tāpēc mēs sakām – jo laicīgāk sāksiet apstrādi, jo ilgāk tā tāda arī paliks. Nevajag sagaidīt rūsas brīdi un tad domāt par apstrādi," saka Alksnis.

Bet kuras markas un modeļi tad ir visnoturīgākie pret rūsēšanu?

Raivis Alksnis: "Pozitīvais stāsts ir par BMW, kas rūsē ne tik izteikti. Ir problēmas ar sliekšņiem, un stāsts ir par līdz 10 gadus vecām mašīnām. Es nerunāju par 2002. gadu, tur viss ir slikti. Tām mašīnām ir vairāk nekā 20 gadu. Neesmu redzējis sarūsējušu desmitgadīgu Porsche, bet, ja skatāmies uz divdesmitgadīgu, tad arī tur ir rūsa."

Ļaudis bieži domā, ka apvidus automašīnas automātiski ir izturīgākās pret koroziju. Krown bēdīgā pieredze aprāda, ka tā vis nav.

Raivis Alksnis: "Noteikti tie būtu Toyota modeļi – RAV4, Land Cruiser. Vakar bija gadījums, ka nācās mašīnu laist lejā no pacēlāja, jo bija caurums grīdā."

Vairāk par rūsu un cīņu ar to skaties raidījuma TV Auto ziņas sižetā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu