Biruta, kurai nav iespējas tikt līdz pasta nodaļai, uzticējusi paziņai nosūtīt vēstuli. Tā tikusi iemesta pastkastītē, taču pēc kāda laika pie Birutas durvīm ieradies pastnieks ar to pašu vēstuli, jo aploksnes markas nomināls bijis mazāks par vajadzīgo, vēsta raidījums 4. studija.
"Nedošu vēstuli, kamēr nesamaksāsiet 56 centus!" Kas notiek, ja pastmarkas nomināls ir mazāks par nepieciešamo? (3)
Raidījuma skatītāja Biruta uz aploksnes uzlīmēja marku viena eiro vērtībā nepieciešamo 1,20 eiro vietā. Kundzei, kurai ir kustību traucējumi, pašai nav iespēju tikt līdz pasta nodaļai, tāpēc vēstuli uzticējusi paziņai, kura to iemetusi pastkastītē. Liels bijis pārsteigums, pēc kāda laika pie durvīm ieraugot pastnieku ar savu sūtīto vēstuli rokās.
"Zvana man pie durvīm - stāv pastnieks, rāda manu vēstuli un saka:
"Es jums viņu nedošu, kamēr man nesamaksāsiet 56 centus!"" stāsta Biruta.
Kundze bijusi pārsteigta gan par to, ka par atpakaļ atgādāto vēstuli jāmaksā 56 centi, gan arī par to, ka pastnieks atteicies pieņemt no markas vērtības iztrūkstošos 20 centus.
Par pastnieka ieteikumu rakstīt jaunu vēstuli un līmēt marku par 1,20 eiro līdzšinējā viena eiro vietā pensionāre ir neizpratnē.
"Šī marka šai jau esošai vēstulei ir tikusi dzēsta. Šī vēstule jau ir bijusi piegādē, un ir veiktas darbības, lai to piegādātu.
Līdz ar to šī vēstule ir jāformē no jauna - ir jāizmanto jauna aploksne ar jaunu pastmarku," situāciju skaidro "Latvijas Pasta" kvalitātes vadības daļas vadītājs Kārlis Udrass.
Par nenosūtīto vēstuli jāpiemaksā 56 centi. Udrass skaidro, ka tā ir papildu komisija.
"Par šāda nepilnīgi apmaksāta sūtījuma piegādi ir papildu komisija, jo mēs šo sūtījumu esam ņēmuši, mēģinājuši piegādāt, esam bijuši spiesti piegādāt atpakaļ, kaut kādas darbības ir veiktas," norāda Udrass.
Tagad nenosūtītā vēstule gaida pensionāri pasta nodaļā, kur tā arī palikšot, jo beigu beigās paziņa palīdzējusi viņas vajadzību nokārtot bez pasta starpniecības.