Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Raidījums skaidro: vai kurjeriem preces ir jāpiegādā līdz dzīvokļa durvīm? (1)

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Chansom Pantip/shutterstock

Eksprespasta pakalpojumu sniedzēji skaidro, kādos gadījumos kurjeram prece jānogādā līdz preces saņēmēja dzīvokļa durvīm. "Tas ir tāds vispārējais nozares standarts. [Preci, kas ir līdz] 31,5 kg smaga, jānes līdz durvīm, kuras ir adreses jeb dzīvokļa durvis," Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Revidents" skaidroja uzņēmumā "Itella".

Par 31,5 kilogramiem smagākus sūtījumus kurjera pienākums ir piegādāt vien līdz pirmajām pieejamām durvīm. Tātad - ja saņēmējs dzīvo daudzdzīvokļu namā, sūtījums tiks piegādāts līdz šā nama ārdurvīm.

"Tas ir tāds vispārējais nozares standarts. Tad šo 31,5 kg jānes līdz durvīm, kuras ir adreses durvis jeb dzīvokļa durvis. Bet, ja tā ir veļas mašīna vai arī gulta vai matracis, kuru tā īsti viens aptvert nevar, jo kāds viņu divatā vai trijatā ielika šinī piegādes transportlīdzeklī, tad tur viens kurjers pats netiks galā," skaidroja uzņēmuma "Itella" izpilddirektors Ainārs Gilis.

Arī eksprespasta pakalpojumu sniedzēja “DPD” valdes loceklis Jānis Grants stāstīja, ka situācijas, kad kurjers viens pats netiks galā, var būt arī tādas, kad uz ceturto stāvu jānes kas ļoti neparocīgs, piemēram, 65 collu platekrāna televizors.

Tāpēc klienti tiek mudināti izvēlēties papildu pakalpojumu, kurā tiek pieprasīta piegāde līdz dzīvokļa durvīm, un, lai to paveiktu, pieteikti divi, nevis viens kurjers:

"Šeit es runāju gan par ledusskapjiem, gan lielajiem televizoriem, trauku mazgājamām mašīnām un tā tālāk. Es tiešām cilvēkus aicinu izvēlēties šo pakalpojumu - papildu krāvējus, lai nebūtu šādu pārsteigumu," stāstīja Grants.

Viņš arī piebilda, ka tik tiešām nereti gadās situācijas, ka cilvēks par zemāko cenu ir nopircis televizoru vai veļasmašīnu, satiek kurjeru un tālāk nesaprot, kā preci nogādāt līdz savam dzīvoklim:

"[Tam kurjeram] māj ar roku no 9. stāva un saka: "Nes tik augšā!" Un kurjers tikpat domīgs arī skatās uz augšu, saka: "Jā, šeit būs izaicinājums!""

Eksprespasta pārstāvju teikto apstiprina arī Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) - kurjeru pienākums ir preci nogādāt no durvīm līdz durvīm. Un šajos pienākumos neietilpst preces nešana pa kāpnēm līdz pat klienta dzīvokļa durvīm.

"Te atkal ir runa par to strīpu starp kravas piegādi un pasta piegādi. Es domāju, ka tas ir klaji saprotams, ka kurjeram nav kaut kur jānes, kaut kur tālāk jāpiegādā. Un pats esmu saskāries ar to, ka pats risinu šīs problēmas, jau zinot, ka kurjers jau nebūs tas, kas nesīs [preci] kurā tur stāvā," stāstīja SPRK Pasta nodaļas vadītājs Bruno Frīdenbergs-Ansbergs.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu