Šodienas redaktors:
Dace Otomere

"Vai šobrīd ir īstais brīdis to darīt?" Plāno būtiski celt centralizēto eksāmenu nokārtošanas slieksni (3)

Eksāmens. Ilustratīvs attēls
Eksāmens. Ilustratīvs attēls Foto: pexels.com

Esošais centralizēto eksāmenu nokārtošanas slieksnis nemotivē skolēnu mācīties, tāpēc plāno celt eksāmenu latiņu. LTV Ziņu dienesta raidījums "Panorāma" vēsta, vai pēc diviem mācību gadiem pandēmijā ir īstais laiks celt centralizēto eksāmenu latiņu. 

Izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece norādīja: "Jā, ir izglītības iestādes, kurās vienu vai otru apsvērumu dēļ skolēniem ir biežāk nācies mācīties attālināti. Šajā gadā joprojām, lai eksāmenu nokārtotu, būs nosacījums vismaz 5%. Tas absolūti nemainās."

Izglītības un zinātnes ministre plāno tuvāko trīs gadu laikā četrkāršot eksāmena nokārtošanai nepieciešamo minimālo slieksni.

Plāns ir no nākamā mācību gada līdz ar jaunā satura centralizētajiem eksāmeniem šo nokārtošanas slieksni paaugstināt. Nākamgad būtu jāiegūst 10%, gadu vēlāk – 15%, taču 2024./2025. mācību gadā – 20%. Tātad šo 20% slieksni pirmie sasniegs tie, kuri šobrīd mācās devītajā klasē.

Izmaiņas pirmos skartu tos skolēnus, kas šogad beigs 11. klasi un septembrī mācīsies 12. klasē.

Cēsu Valsts ģimnāzijas direktora vietniece Ina Gaiķe sacīja: "Es esmu, protams, par to, ka būtu jāpaaugstina tas slieksnis, bet vai šobrīd ir īstais brīdis to darīt? Jo skolēni nav bijuši skolā. Šie 11. klases skolēni nav bijuši skolā pusotru gadu, viņiem nevar piemērot paaugstinājumu."

Turpretī Valsts izglītības satura centra vadītāja Liene Voroņenko sacīja: "Signāls ir, ka eksāmeni nav vieglāki. Eksāmeni ir tikpat grūti, kā vienmēr bijuši. Es ceru, ka tuvāko gadu laikā, kamēr ir noteikts šis pārejas periods, respektējot pandēmijas ietekmi, visiem izglītojamiem būs pietiekams atbalsts, kā individuālās konsultācijas vai mācīšanās grupas."

Latvijas statistika liecina, ka vismaz kādu eksāmenu nenokārtojušo skolēnu skaits pieaug. Pērn tie bija 657 skolēni. 585 nav varējuši nokārtot eksāmenu matemātikā, bet 68 - latviešu valodā.

Visvairāk Latvijas skolēniem būs jāiespringst uz matemātikas zināšanām. Pērn vidējais skolēns ieguva 36%, taču, ja skatās detalizēti, ļoti liela daļa skolēnu šo eksāmenu nokārtojuši 0% līdz 20% robežās.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu