Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Ekskluzīvi "Apollo" Randiņš kā darbs un dīvainākie sadarbības piedāvājumi. Pilna laika "tiktokere" Airita Kodorāne (15)

Foto: Airitas Kodorānes privātais arhīvs

Aizvien populārāka īpaši jaunu cilvēku vidū kļūst lietotne" TikTok", kurā satura veidotāji publicē teju visu - sākot ar asprātīgiem video, beidzot ar īsām psiholoģijas lekcijām. Airita Kodorāne ir pašmāju "TikTok" celmlauze, kura saturu sāka publicēt pirms nedaudz vairāk kā gada, taču nu jau viņas sekotāju pulks pārsniedzis 50 tūkstošus. Sarunā ar "Apollo" Airita pastāsta, kā kļuva par pilna laika "tiktokeri", ar kādiem šķēršļiem ir saskārusies un kādi ir turpmākās karjeras plāni. 

Iesākumā pastāsti par sevi!

Airita Kodorāne: Es esmu pilna laika "tiktokere". Taisu ēdiena video brīvā stilā, gatavoju gan receptes, gan arī taisu Latvijas ēdināšanas vietu apskatus. Esmu dzimusi dziļos laukos, pie Rēzeknes, bet četru gadu vecumā es pārvācos uz Rīgu, tāpēc principā es sevi uzskatu par rīdzinieci. 

Kā izdomāji veidot šādu saturu?

Bija pirmais pandēmijas vilnis, un es aizgāju no darba. Sēdēju mājās, ar draugu gatavojām ēst, un tad mēs izdomājām vienkārši kaut ko nofilmēt. Kāpēc tieši video par ēdienu? Tāpēc, ka pati sešus gadus strādāju restorānā un skatījos, kā taisa ēst. Mani tas vienmēr ir interesējis. Bērnībā es vienmēr skatījos, kā mamma gatavo ēst, no tā manī ir šī patika pret ēst gatavošanu.

Vai ir iespējams nopelnīt naudu ar satura veidošanu "TikTokā"?

Ir iespējams, bet, protams, nevar nopelnīt tik daudz, cik vēlētos. Daudzi uzņēmumi par sadarbībām ļoti negribīgi maksā, vēlas "izbraukt" ar visādiem barteriem. "TikTok" ir diezgan jauna platforma Latvijā. Piemēram, Latvijā vēl nav pieejama opcija, ka satura veidotājs saņem naudu no "TikTok" kompānijas - par videoklipa skatījumiem vai "patīk" atzīmēm. Atalgojumu iespējams saņemt tikai no reklāmām un sadarbībām. 

Vai izjūti konkurenci ar citiem pašmāju "tiktokeriem"?

Jā, protams. Es visu laiku skatos, ko liek citi satura veidotāji, un salīdzinu. Un pašai uzreiz gribas vairāk un biežāk filmēt. Agrāk mēs filmējām katru dienu, lai katru dienu ir pieejams jauns video, bet tagad tie ir kādi trīs, četri video nedēļā.

Kur tu meklē idejas jauniem videoklipiem?

Es iedvesmojos no citiem satura veidotājiem, kā arī no savas bērnības. Es atceros receptes, ko man gatavoja mamma vai omīte. Internetā, protams, arī smeļos iedvesmu, bet daudz ko pamainu, kas, manuprāt, varētu būt labāk. Dažreiz idejas pašas uzpeld, dažas idejas "pamet" mans draugs. 

@airitata Biezpiena plācenīši 🍓 #recepte #ediens #latvia #fyp ♬ Sunny Day - Ted Fresco

Vai "TikTok" tev ir pavēris jaunas darba iespējas?

Man ir piedāvājuši vadīt restorāna sociālos tīklus, bet tam es nepiekritu, jo man nepatika tas restorāns. Bija arī iespēja piedalīties konferencē, kuras tēma saistīta ar sociālajiem tīkliem un satura veidošanu. Man liekas, ka nākotnē būs vairāk iespēju un nopietnas darba iespējas, bet pagaidām tikai sadarbības ietvaros. 

Kas, tavuprāt, ir "TikTok" "veiksmes atslēga"?

Oriģinalitāte. Manuprāt, "TikTokā" neviens neskatās uz tādu lietu kā videokvalitāte, lielāka nozīme ir tavai personībai. Tas, ka tu esi patiess, tu parādi sevi. Tev jābūt patiesam, tad tu būsi citiem interesants. Ir obligāti jāatrod sava niša un sava mērķauditorija.

Kurš ir tavs iecienītākais restorāns?

Mēs paši ar draugu esam savas mīļākās ēstuves meklējumos. Mums ļoti patīk Unagi Inu un Ādažos grila restorāns "Vistiņas Karbonādes Steiki".

Vai tev restorānā primārais ir ēdiens, vai pievērs uzmanību arī interjeram un atmosfērai?

Interjers, protams, arī ir ļoti svarīgs. Atmosfēra, kurā tu baudi ēdienu, ir ļoti nozīmīga. 

Vai tad, kad jūs ar draugu ejat paēst, jūs ejat kā uz darbu vai kā uz randiņu?

Mēs sākumā izdomājam, vai filmēsim vai nefilmēsim. Pārsvarā mēs ejam kā uz darbu. Tad mēs jau zinām, ka mums būs jāēd auksts ēdiens, jo, kamēr visu nofilmē, ēdiens atdziest. Bet ļoti bieži mēs arī ejam kā uz randiņu - izbaudīt ēdienu, atmosfēru, aprunāties.

Dažreiz man patiešām apnīk filmēt, jo tas šķiet, kā darbs. Es to sāku kā jautru izklaidi, tad tas man vispār neprasīja laiku - nofilmē un gatavs. Tagad jāskatās, vai skaists kadrs, vai ir laba gaisma, lai viss ir skaisti, tāpēc tas aizņem diezgan daudz laika. Vienkārši jārēķinās, ka ejam strādāt, nevis baudīt ēdienu. 

Kā tu izvēlies sadarbības un produktus, ko reklamēt?

Man ir ļoti daudz kritēriju. Katru reklāmu es uztveru ļoti personīgi. Skatos, vai vispār izmantoju šo produktu, vai tas man ir aktuāls, vai manai auditorijai tas būs aktuāls. Pārsvarā 90 procentiem es atsaku, jo man vai nu nepatīk tas uzņēmums, vai nav aktuāls produkts.

Es piekrītu tikai tiem, kuru produktus es tiešām izmantoju un kurus būtu gatava ieteikt saviem sekotājiem. Piemēram, restorānu "review" gadījumos, ja ir kaut mazākā iespēja, ka mums negaršos, uzreiz atsakām. Tieši tādēļ ļoti reti piekrītu šāda veida sadarbībām. Citādāk sanāks paņemt naudu un uztaisīt antireklāmu.

Kādi ir bijuši dīvainākie sadarbību piedāvājumi?

Man bija viens unikāls piedāvājums - iziet epilācijas kursu un noreklamēt, pastāstīt, cik ir forši. Bet darījums bija tāds, ka kurss ir kādas desmit procedūras un tām man par šo sadarbību tiek piešķirta atlaide, bet, ja man šie videoklipi slikti performē, tad man ir jāmaksā pilna summa. 

Arī tad, kad lieli uzņēmumi vēlas video par barteru. Viens video aizņem ļoti daudz laika. Jāizdomā ideja, viss jāsagatavo, jānopērk viss nepieciešamais, jāizdomā kadrējums, vajag papildu cilvēku filmēšanai, jānofilmē, jāierunā teksts, jāsaliek tas viss kopā. Viena ideja mēdz aizņemt veselu dienu. Ja liels uzņēmums piedāvā makaronus par video, tas šķiet vienkārši smieklīgi. Piemēram, viņiem ofisam vajag nokrāsot sienas, viņi taču nemaksās meistariem ar makaroniem vai maizes klaipu. Mēs pret šo izturamies kā pret īstu darbu, jo tas ir īsts darbs. 

Es ar to nodarbojos visu cauru dienu. Paralēli "TikTok" satura veidošanai es nekur citur nestrādāju. 

@airitata Burgers 66 review 🍔 #ediens #review #latvia #fyp ♬ Kiss Me More (feat. SZA) - Doja Cat

Vai tevi atpazīst uz ielas?

Jā, atpazīst. Vasarā it īpaši, jo zem ziemas drēbēm nevar atpazīt. Vasarā nāk fotografēties, sveicināties. Gandrīz katru dienu. It kā forši, it kā īsti ne. Man ir divējādas sajūtas. Esmu diezgan antisociāls cilvēks, man sākas stress, neliela panikas lēkme, kad ar mani runā svešinieki. Ir cilvēki, kuri vēršas pie manis ar pozitivitāti, ir cilvēki, kuri iet aiz muguras un murmina.

Kas ir nākamais tavas karjeras solis?

Mēs ar draugu domājām par pavārgrāmatu, bet jāiegulda ļoti liels darbs. Bet es par to sapņoju un ceru, ka sapnis piepildīsies. 

Tev "TikTokā" ir 53 tūkstoši sekotāju. Cik ilgā laikā tu ieguvi šo sekotāju skaitu?

Precīzi gada laikā. Kad sasniedzu 50 tūkstošus sekotāju, tad mēs ar draugu nosvinējām, aizejot pusdienās. Man personīgi ir grūti saprast, kāpēc man ir tik daudz sekotāju. Bērnībā es sapņoju kļūt par "jūtūberi", bet nu es saprotu, ka tas ir pārāk laikietilpīgi. Ja jau "TikToks" aizņem vienu dienu, tad montāža vien "Youtube" aizņem vairāk kā nedēļu. 

Vai visi var būt "tiktokeri"?

Domāju, ka ne. Jābūt harismātiskam, jāpiemīt labai runas prasmei. "TikToks" tomēr nav tikai bilde, kurā tu smuki stāvi un labi izskaties, tev tomēr no sevis kaut kas ir jādod. Man personīgi sākumā nemaz nenāca viegli būt par "tiktokeri". Joprojām runāt kameras priekšā ir grūti. Tāpēc pārsvarā es filmēju video un tad pārrakstu balsi pāri. 

Ieteikums jaunajiem "tiktokeriem"?

Nelasīt negatīvus komentārus, vispār komentāriem nepievērst uzmanību. Pašā sākumā es daudz lasīju komentārus un bēdājos, uztraucos par tiem. Iesaku filmēt, darīt to, kas patīk. 

@airitata Super garšīga vistiņa 🍗 #recepte #ediens #latvia #fyp ♬ original sound - Claire Rosinkranz

Intervijas noslēgumā pāris ekspresjautājumi. Pica vai burgers?

Burgers. Pica ir tikai maize (smejas).

Fast food vai restorāns?

Diemžēl fast food. Es esmu "McDonald's" fane. 

Sēdēt iekštelpās vai āra terasē?

Āra terasē. 

"TikTok" vai "Instagram"?

"TikTok", bet esmu arī aktīva "Instagram" lietotāja. 

@airitata Mūsu brīvdiena 🌾 #travel #latvia #fyp ♬ Save Your Tears - The Weeknd
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu