Dzērienu ražotāji depozīta sistēmai atbilstošu marķējumu lielākoties plāno ieviest tuvāko divu mēnešu laikā, atklāja aptaujātie nozares pārstāvji.
Dzērienu ražotāji depozīta sistēmai atbilstošu marķējumu lielākoties plāno ieviest tuvāko divu mēnešu laikā
AS "Latvijas balzams" valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns aģentūrai LETA sacīja, ka uzņēmumā ražotos sidrus un dzirkstošos dzērienus ar jauno depozīta sistēmas zīmi plānots nodot izplatītājiem no aprīļa sākuma.
Vaicāts par produkciju, kas pirmā tiks izplatīta ar jauno marķējumu, Geidāns minēja, ka tas būs sirds "Lucky Dog", sekos vairāki citi uzņēmumā ražotie dzērieni stikla un PET pudelēs, tostarp bezalkoholiskais "Rīgas dzirkstošais", sidrs "Apple Garden", kā arī "Cosmopolitan Diva". Sidru pudelēs ar depozīta sistēmas zīmi plānots pildīt februāra vidū, savukārt bezalkoholisko "Rīgas dzirkstošo" dzērienu pudelēs ar jauno marķējumu ražotnē sāks pildīt martā.
"Pilnīgu pāreju šiem četriem zīmoliem, iekļaujot depozīta sistēmas marķējumu, plānojam no 1.aprīļa," teica Geidāns.
Viņš arī skaidroja, ka paredzēt precīzu brīdi, kad "Latvijas balzama" produkti ar jauno depozīta sistēmas zīmi būs atrodami veikalu plauktos, ir grūti, jo vispirms tirdzniecības tīkli būs ieinteresēti pārdot iepriekš iegādātos dzērienus, kas pildīti iepakojumā bez depozītu sistēmas marķējuma.
"Vienlaikus, esam gandarīti par depozīta sistēmas ieviešanu Latvijā un gaidām, kad taromātos varēs nodot plašāku taras klāstu," sacīja Geidāns.
Tikmēr arī SIA "Ilgezeem", kas strādā ar zīmolu "Iļģuciems", Mārketinga un pārdošanas daļas asistente Lauma Grauziņa aģentūrai LETA apliecināja, ka patlaban kompānija aktīvi strādā pie depozīta sistēmas ieviešanas.
"Pieprasītākajiem produktiem sistēmu plānojam ieviest marta beigās un aprīļa sākumā. Mazāk zināmajiem produktiem nedaudz vēlāk," norādīja Grauziņa.
Viņa arī pauda, ka pašlaik veikalos kompānijas produkti, kas nododami taromātos, nav atrodami, taču šāds iepakojums parādīsies veikalu plauktos martā.
Turpretī AS "Aldaris" komunikācijas vadītājs Toms Kursītis aģentūrai LETA sacīja, ka ļoti liels darba apmērs jaunā marķējuma ieviešanā tika veikts jau iepriekš un patlaban kompānijai atlicis mazāk nekā 10% dzērienu vecajos iepakojumos.
Vaicāts par taromātos nododamās produkcijas pieejamību veikalos, "Aldaris" pārstāvis komentēja, ka marķējuma nomaiņas process faktiski jau ir sācies - produkcija ar lielāko pārdošanas apmēru jaunajā iepakojumā pieejama jau pašlaik, bet lielāko intensitāti tā sasniegs ap februāra vidu.
"Prognozēt kaut ko precīzi ir grūti, jo ir daudz ārējo ietekmējošo faktoru, taču absolūti lielākā daļa produkcijas varētu norotēt līdz aprīļa sākumam," skaidroja Kursītis.
Jau vēstīts, ka otrdien, 1.februārī, Latvijā darbību sāka depozīta sistēma dzērienu iepakojumiem.
Depozīta sistēmā var nodot stikla, PET un metāla (skārdenes) bezalkoholisko, visu veidu alus un citu alkoholisko (zem 6%) dzērienu iepakojumus. Par katru nopirkto depozīta iepakojumu iedzīvotājam būs jāiemaksā depozīts 0,1 eiro apmērā, ko pēc iepakojuma nodošanas varēs saņemt atpakaļ, ja uz nododamā iepakojuma būs nolasāma speciālā atpazīstamības zīme un svītrkods, kā arī iepakojums būs iztukšots.
Līgums ar depozīta iepakojuma operatoru ir obligāti jāslēdz pārdevējiem par tirdzniecības vietām valstspilsētās, kuru tirdzniecības zāles platība ir vienāda vai lielāka par 300 kvadrātmetriem, kā arī par tirdzniecības vietām citās administratīvajās teritorijās, kuru tirdzniecības zāles platība vienāda vai lielāka par 60 kvadrātmetriem.
Valsts vides dienests konkursā dzērienu iepakojumu depozīta sistēmu uz septiņiem gadiem nolēma uzticēt kompānijai "Depozīta iepakojuma operators".