"Eiropas Savienības regulējumi ir stingrāki nekā valstīs ārpus Eiropas. Piemēram, ASV uz laiku vispār atcēla kvotu politiku pandēmijas dēļ," norāda Kuranta.
Nevajadzīgi lidojumi kaitē videi
Vides aizsardzības organizācijas ir neapmierinātas, ka lidsabiedrības ir spiestas izpildīt nevajadzīgus lidojumus, lai tikai izpildītu kvotu prasības.
Klimata un vides aktīviste Grēta Tunberga rakstīja sociālajā tīklā "Twitter" sakot, ka
"Eiropas Savienībā noteikti ir klimata trauksme", atbildot uz faktu, ka "Brussels Airlines" būs jāizpilda 3000 lidojumi, lai saglabātu savas kvotas.
"Lufthansa Group" vadītājs Karstens Špors decembrī sacīja Vācijas medijiem, ka visā pasaulē pandēmijas laikā tiek noteikti dažādi videi draudzīgi izņēmumi, taču Eiropas Savienībā tas nav atļauts. Špors sacīja, ka pašreizējā kvotu politika ir pret Eiropas Komisijas izstrādāto "Fit for 55" programmu, kas pērn tika pieņemta, lai sasniegtu jauno Eiropas Savienības mērķi līdz 2030. gadam mazināt kaitīgos izmešus par vismaz 55%.
Kvotu sistēma turpinājusi darboties arī pandēmijas laikā
Eiropas Komisijas pārstāvis Ēriks Mamers sacīja, ka lēmumu par kvotu skaita samazinājumu pieņēma sadarbībā ar aviokompānijām, kad pandēmijas dēļ strauji samazinājās lidojumu skaits. Eiropas Komisija ņēma vērā arī Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas "Eurocontrol" sniegtos datus. Viņš bilda, ka Komisija pakāpeniski ir palielinājusi kvotu skaitu, jo arī lidojumu skaits Eiropas Savienībā ir palielinājies.
"Lidsabiedrībām tika dota iespēja attaisnoti neizmantot kvotas gadījumā, ja notiek kāds neparedzēts gadījums. Tas nozīmē, ka lidsabiedrība var neizpildīt kvotu prasības, bet saglabāt savas kvotas. Pašlaik es neesmu redzējis, ka tiktu izpildīti tukši reisi. Ja tas tā arī notiktu, tas būtu lidsabiedrību komerciālu iemeslu, ne Eiropas Komisijas lēmumu dēļ," sacīja Mamers.