Ne mazāk svarīga ir klientu nepieciešamība nodrošināt preču apriti, neradot papildu CO2 izmešus. Ir svarīgi, lai efektīva uzlādes infrastruktūra būtu rentabls emisiju samazināšanas veids, pārvadātājiem, sevišķi tālsatiksmes braucienos, pārejot no fosilās degvielas kravas automašīnām uz zemu oglekļa emisiju transportu.
Pilnībā elektriskie transportlīdzekļi, it īpaši garajās distancēs, jau tuvākajā nākotnē daudziem pārvadājumiem būs daudz izdevīgāki gan ekonomijas, gan ekoloģijas ziņā. Un, jo vairāk elektriskos kravas auto izmanto, jo zemāks ir relatīvais enerģijas patēriņš, salīdzinot ar citām alternatīvām.
Līdz 2025. gadam Eiropas vidējā smagā kravas auto degvielas patēriņš būs tāds pats kā tradicionālai dīzeļa kravas automašīnai. Līdz 2030. gadam lieljaudas elektrisko transportlīdzekļu enerģijas ietaupījums, salīdzinot ar dīzeļdzinēju, procentos sasniegs divciparu skaitli, padarot dīzeļa ekonomisko pamatotību arvien apšaubāmāku.
Tomēr tas notiks tikai tad, ja būs attīstīts pilnvērtīgs ātrās uzlādes staciju tīkls, kas ļaus efektīvi izmantot šoferiem noteikto 45 minūšu atpūtas laiku ik pēc četrarpus stundu ilgas braukšanas. Baterijas būtu jāuzlādē šīs atpūtas pauzes laikā.
Visa industriālā sektora izrāviens
Konkurentu apvienošanās no malas var šķist negaidīta, taču uzņēmuma un tā partneru iesāktais būs nozīmīgs solis izrāvienā pretim CO2 neitrālam transportam, atzīmē Traton Group un Scania izpilddirektors Kristians Levins. Vadošo ražotāju sadarbībai cīņā pret klimata pārmaiņām ir izšķiroša nozīme ātrākai un veiksmīgākai visa sektora transformācijai.
"Mūsu kopuzņēmums būs arī spēcīgs grūdiens pilnībā elektrisko krava automašīnu un starppilsētu autobusu ātrai attīstībai, kas ir visekonomiskākais un ilgtspējīgākais transporta veids," norāda Levins.