Pavisam nesen izskanējušas ziņas, ka vietām Latvijā tiek atcelti sabiedriskā transporta reisi, jo šoferi dažādu iemeslu dēļ nav spējuši ierasties darbā. Ziņu medijs "Apollo.lv" sazinājās ar Autotransporta direkciju, lai noskaidrotu kopējo ainu šajā nozarē Latvijā.
Autotransporta direkcija ziņu medijam "Apollo.lv" norāda, ka autovadītāju trūkums gan Latvijā, gan visā Eiropas Savienībā ir vērojams visā autotransporta nozarē kopumā jau vairāku gadu garumā.
"Mūs tas vairāk skar tieši starptautisko kravu autopārvadājumu jomā, tāpēc Latvijas kravu pārvadātāju uzņēmumi nodarbina arī trešo valstu pārstāvjus, piemēram, no Ukrainas, Krievijas, Baltkrievijas, Filipīnām un Gruzijas," skaidro direkcijā.
Saskaņā ar Autotransporta direkcijas datiem šobrīd starptautiskajos kravu pārvadājumos tiek nodarbināti aptuveni 6400 trešo valstu pilsoņu.
Situācija ar sabiedriskā transporta šoferiem Latvijā
Direkcija norāda, ka, neskatoties uz to, ka šobrīd kopumā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji ar esošajiem resursiem spēj izpildīt visus reisus, ko valsts ir pasūtījusi, atsevišķi pārvadātāji periodiski saskaras ar autovadītāju trūkumu.
"Šis jautājums aktualizējas noteiktās situācijās, piemēram, vasaras mēnešos, kad ir karsti un autobusā nemitīgi strādā kondicionieris, dažādu vīrusu izplatības laikā u.tml.," skaidro direkcija.
Atsevišķiem pārvadātājiem, sākot apkalpot jaunu maršrutu tīkla daļu, ir bijušas grūtības uzreiz atrast darbiniekus.
Direkcija informē, ka tāpat aptuveni 3,7% autobusa vadītāju pērn pārtrauca darba tiesiskās attiecības atsevišķos pārvadātāju uzņēmumos, jo viņiem nebija sadarbspējīga sertifikāta, un ne visiem uzņēmumiem uzreiz izdevās atrast visus autobusa vadītājus un rezerves vadītājus.