Ja zvana uz paaugstinātas maksas telefona numuru, nākas maksāt kopš savienojuma brīža, nevis no brīža, kad sākta saruna, vēsta LTV raidījums "4. studija".
Raidījums: Sievietei nākas maksāt par "mūzikas klausīšanos" telefonā (13)
Pie raidījuma vērsās Vineta, ka bija neapmierināta ar telefona operatora rēķinu. Viņai par gaidīšanu un "mūzikas klausīšanos" jāmaksā branga naudas summa. Sievietes telefona operators "Tele2" to skaidrojis ar zvanu uz "Tet" maksas numuru.
Kā raidījumam "4. studija" skaidroja "Tele2", lielo oktobra rēķinu – 87 eiro – veidojuši vairāki faktori. Vinetas izvēlētā tarifa standarta maksa ir 38,8 eiro, klāt nākusi neatmaksāta iepriekšējā mēneša summa, plus - jau pieminētie paaugstinātas maksas zvani – 6,48 eiro, plus kavējuma nauda 2,73 eiro apmērā.
"Šajā gadījumā klientei izveidojās lielāks ikmēneša rēķins, jo kliente bija veikusi zvanu uz paaugstinātas maksas numuru. Par šo situāciju kliente vērsās arī pie mums, un mēs klientei rakstiski izskaidrojām, kādēļ viņas ikmēneša maksājums ir palielinājies par šiem aptuveni sešiem eiro.
Šo informāciju par paaugstinātas maksas numuriem mēs esam publicējuši savā mājaslapā, un arī uzņēmums, uz kuru kliente zvanīja, cik mēs zinām, arī viņi savā mājaslapā ir norādījuši, ka, zvanot uz šo informatīvo numuru, mobilo sakaru operatori var piemērot maksu par šo pakalpojumu," sacīja "Tele2" pārstāvis Oskars Fīrmanis.
Katram mobilo sakaru operatoram ir savs noteikts izcenojums par maksas zvaniem, tomēr – vai par maksas zvaniem ir jāmaksā pat tad, ja savienojums nav izdevies?
Tomēr būtiska atšķirība, maksa par zvanu tiek iekasēta brīdī, kad izveidojas savienojums, pat ja atbild tikai automātiskais atbildētājs.
"No regulēšanas viedokļa un arī no komersanta viedokļa savienojums ir noticis, jo otrā galā ir pacelta klausule, protams, tas var būt nosacīti, jo tā var būt sistēma, kura atbild, un notiek mūzikas atskaņošana.
Un no tā brīža, kad tiek sākta mūzikas atskaņošana, var uzskatīt, ka savienojums ir noticis. Protams, tā summa, kas ir uzkrāta, veicot šos savienojumus, ir visai iespaidīga," atzina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) pārstāvis Andrejs Dombrovskis.