Nav šaubu, ka "Bolt" un "Yandex Go" taksometru pakalpojumi ir ļoti pieprasīti Latvijas iedzīvotāju vidū. Tikai likumsakarīgi, ka daudzi ir pamanījuši šo pārvadātāju pakalpojumu straujo cenu kāpumu ne tikai Jaunā gada laikā, bet pandēmijas laikā kopumā. Ziņu medijs "Rus.Tvnet" centās noskaidrot, kāpēc pieaug taksometru pakalpojumu cenas, kāda situācija ir citu valstu lielpilsētās un galvenais – ko varam gaidīt nākotnē.
Pandēmijas laikā straujš cenu kāpums taksometru pakalpojumiem nenotika vienu reizi vien. Jau 2021. gada sākumā kompānijas ziņoja par straujo pieprasījuma samazināšanos sakarā ar mājsēdi un citiem ierobežojumiem, lai ierobežotu koronavīrusa izplatību. Vēl viena problēma bija tā, ka taksometru vadītāji masveidā pameta savu profesiju, jo pandēmijas laikā ar taksista darbu nopelnīt nebijis iespējams.
Vēlāk, kad ierobežojumi tika mīkstināti, pieprasījums pēc pārvadātāju pakalpojumiem strauji pieauga, taču šoferu skaits nespēja tik ātri atgūties.
Par taksometru cenu pieaugumu ziņots visa gada garumā, ko galvenokārt noteica šoferu skaita samazināšanās. Pēc Autotransporta direkcijas datiem, līdz 2021. gada septembrim reģistrēto taksometru vadītāju skaits samazinājās līdz 6315. Salīdzinot ar tā paša gada aprīli (8058 reģistrēti taksometru vadītāji), autovadītāju skaits samazinājās par gandrīz diviem tūkstošiem.
Pērnā gada septembrī "Yandex Go" pārstāvji paziņoja, ka viņu servisa aktīvo vadītāju skaits ir samazinājies par pusi, un "Bolt" atzīmēja, ka pieprasījums pārsniedz piedāvājumu.
Aizejošā gada pēdējās dienās un jaunā gada pirmajās dienās daudzi šo taksometru pakalpojumu patstāvīgie klienti atkal pamanīja strauju cenu kāpumu.