Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

"Viņš Šūmahera un Sennas metodes pacēla nākamajā līmenī." Bijušais pilots izceļ F-1 lielāko problēmu (4)

Luiss Hamiltons un Makss Verstapens
Luiss Hamiltons un Makss Verstapens Foto: Reuters/ScanPix

Bijušais zviedru Pirmās formulas (F-1) pilots Stefans Johansons savā blogā izcēlis, viņaprāt, F-1 galveno problēmu, kā arī iemeslu, kāpēc Makss Verstapens trasē atļaujas būt tik agresīvs.

2021. gada sezona F-1 fanu atmiņā pavisam noteikti paliks kā viena no visu laiku saspringtākajām. Galu galā, čempiona titula ieguvējs tika noskaidrots sezonas pašā pēdējā aplī.

Tomēr sezonas gaitā starp abiem titulcīņas galvenajiem varoņiem Maksu Verstapenu un Luisu Hamiltonu netrūka incidentu, kas vairākkārt noslēdzās arī ar avāriju.

Savulaik ar visnotaļ agresīvu braukšanas stilu izcēlās F-1 leģendas Mihaels Šūmahers un Airtons Senna. Johansons uzskata, ka, mūsdienu apstākļu mudināts, Verstapens trasē ir vēl agresīvāks nekā abi pieminētie vīri.

"Viņš Šūmahera un Sennas metodes pacēla nākamajā līmenī," rakstīja Johansons.

"Katru gadu lēmumi saistībā ar braukšanas standartiem kļūst ar vien sliktāki un piesārņotāki ar "pelēkajām" zonām. Ja Makss tiek sveikā cauri ar to, ko viņš izdarīja konkrētās sacīkstēs, tad agresīvāks sāks braukt arī citi piloti," norādīja Johansons.

Lai gan Verstapens jau no saviem F-1 gaitu pirmsākumiem bijis pazīstams kā agresīvs un pat pārgalvīgs pilots, Johansons uzskata, ka šādu attieksmi neizskauž trašu izklājums mūsdienās.

"Liela daļa šo incidentu nebūtu, ja tiktu pamainīti trašu dizaini, atbrīvojoties no plašajām ārpus trases nobraukšanas zonām. Tādas mums šobrīd ir gandrīz katrā trasē," raksta Johansons.

Ar šādu apgalvojumu bijušais pilots vēlējās norādīt uz faktu, ka piloti var atļauties iesaistīties agresīvākās cīņās, jo, izbraucot no trases, viņi mierīgi tajā varēs atgriezties, jo formula nebūs iestrēgusi grants vai akmentiņu segumā, kā tas bija savulaik.

Tāpat Johansons kā ļoti ironisku piemēru min šauro Monako ielu trasi, kurā šīs te nobraukšanas zonas tikpat kā neeksistē: "Monako, kur trases robeža būtībā ir margas, tik daudz incidentus kā citur mēs nepieredzam."

"Bet, kad nobraukšanas zona ir divu futbola laukumu lielumā, tad noteikumi, ko pilots drīkst un nedrīkst, kļūst par absolūtu izsmieklu," piebilda Johansons.

Nobeigumā bijušais pilots norādīja, ka pārāk bieži atbildība gulstas uz tiesnešiem, jo noteikumi ir pārāk neviennozīmīgi. Viņaprāt, esošā sistēma, kurā tik bieži rezultātu var izšķirt subjektīvs viedoklis, ir ļoti nepareiza.

Šajā sezonā par čempionu kļuva "Red Bull" pilots Makss Verstapens, savukārt konstruktora kausu savā īpašumā ieguva "Mercedes" vienība.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu