Tādēļ viņa norāda, ka 2022. gadā galvenais izaicinājums būs rast zelta vidusceļu starp tiem strādājošajiem, kas var izbaudīt elastīgas darba stundas, un starp tiem, kam tādas iespējas nav.
"Tādēļ mēs varam piedzīvot sadrumstalotību darba tirgū. Kamēr dažādi biroju darbinieki un augsta ranga amatpersonas varētu izbaudīt mazāk darba stundu, pārējiem, it īpaši veselības aprūpē strādājošajiem, tādas iespējas pat teorētiski nebūs," saka eksperte.
Dažādi labumi kā galvenais darbinieku piesaistes elements
2021. gadā daudzviet pasaulē nācās saskarties ar lielu darbaspēka trūkuma problēmu. Tā nekur nepazudīs, un arī 2022. gadā brīžiem darbinieku trūkums var radīt jaunas problēmas. Kā norāda "Glassdoor" korporatīvās komunikācijas menedžere Alisone Salivana, tas ir tādēļ, ka "šo problēmu radošie faktori joprojām nebūs izzuduši, jo pandēmija un pieaugošais pieprasījums pēc preču piegādēm būs vien tepat".
Tas nozīmē, ka darba devējiem būs jāmaina taktika, pieņemot darbā jaunus darbiniekus, kā arī jādomā, kā noturēt esošos strādājošos, jo ar tām metodēm, kas līdzēja pirms pandēmijas, tagad vairs nebūs līdzēts.
Teksasas universitātes asociētais profesors Entonijs Klots norāda, ka šogad populāra tendence darbavietās varētu kļūt personalizēta pieeja katram potenciālajam un esošajam darbiniekam.
"2022. gadā redzēsim to, kā darba devēji vairāk uzmanības pievērsīs darbinieku vajadzībām, lai uzlabotu attiecības ar saviem esošajiem strādājošajiem, kā arī piesaistītu jaunus speciālistus," norāda Klots.
Tas ir ne tikai labas uzņēmējdarbības pamatā – elastība un rūpes par darbinieku kļūst par nozīmīgu priekšrocību, ko sagaida arvien vairāk strādājošo no saviem darba devējiem. Salivana pauž, ka darbinieki šajā laikā arī kļūs prasīgāki, tāpēc darba devējam būs jābūt gatavam sniegt visu nepieciešamo, lai nodrošinātu komfortablu darba vidi.