Baltkrievijai noteikto sankciju dēļ starptautiskajos tirgos aizvien grūtāk ir iegādāties tehnisko sāls maisījumu, kas ir viens no galvenajiem materiāliem ceļu uzturēšanai ziemā, vēsta LTV Ziņu dienesta raidījums "Panorāma".
Baltkrievijas sankciju dēļ pietrūkst uz ceļiem kaisāmā sāls (6)
Kuldīgas ielu uzturētāji – uzņēmums "Kuldīgas komunālie pakalpojumi" – tehnisko sāli sāli pēdējos gados pirka nevis no Baltkrievijas, bet no Vācijas. Taču tagad Vācijas sāli izpērk tie ceļu uzturētāji, kas agrāk iepirkās Baltkrievijā.
"Sāls ir kļuvis mazāk, arī to vācu sāli ļoti daudzi grib. Un mēs arī dabūjam ciest. To sāli gluži vienkārši nevar nopirkt. Nav runa pat par cenu - bet vienkārši nevar dabūt! Laiku pa laikam aizņēmāmies no kaimiņiem – "Autoceļu uzturētāja". Problēmas ir. Tagad beidzot esam dabūjuši no Ēģiptes sāli," stāstīja uzņēmuma valdes loceklis Kaspars Poriķis.
Notiekošais arī sadārdzinājis cenu. Pagājušajā ziemā kuldīdznieki Vācijā sāli pirka par aptuveni 53 eiro tonnā, bet šosezon Ēģiptē jāmaksā aptuveni 98 eiro tonnā. Taču vismaz ir, ko kaisīt.
Arī uzņēmums "Ceļu pārvalde", kas uztur Rīgas ielas, decembra vidū saskārās ar īslaicīgām loģistikas problēmām. Šobrīd tās esot atrisinātas, un sāls daudzums ir pietiekams. Cena gan būtiski pieaugusi.
Uzņēmums "Latvijas autoceļu uzturētājs" jau sezonas sākumā prognozējis deficīta riskus, tādēļ iepircis rezerves un pašlaik sāls pietiekot vēl vismaz mēnesim.
"Iepriekšējos gadus pamatā sāls tika piegādāta no Baltkrievijas, bet šobrīd mums ir pieci piegādātāji, ir citi reģioni. Pirms katras sezonas veicam savlaicīgu iegādi un noliktavu uzpildīšanu.
Piegādes riskus esam samazinājuši. Mums nav tikai viens piegādātājs, ir veseli pieci – Ēģipte, Vācija, Spānija.
Tādēļ tas risks mums ir stipri mazāks. Mēs viņu vadām," stāstīja "Latvijas autoceļu uzturētāja" valdes priekšsēdētājs Vilnis Vitkovskis.