Valsts ieņēmumu dienests (VID) līdz 2. janvārim izmaksājis atbalsta maksājumus 24,6 miljonu apmērā tiem uzņēmumiem un darbiniekiem, kurus skārusi Covid-19 krīze, informē VID pārstāvji.
Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem izmaksāti gandrīz 25 miljoni
Pēc Eiropas Komisijas (EK) saskaņojumu saņemšanas sākot izmaksāt atbalsta maksājumus Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem un to darbiniekiem, VID saskaņā ar 14 373 iesniegumiem ir izmaksājis algu subsīdijas un grantus apgrozāmu līdzekļu plūsmas nodrošināšanai kopumā 24 620 482 eiro apmērā.
Saskaņā ar 12 763 iesniegumiem izmaksātas algu subsīdijas 12 365 561 eiro apmērā, tajā skaitā pēc darba devēju 4505 iesniegumiem darbiniekiem izmaksātas algu subsīdijas 11 112 722 eiro apmērā, kā arī pēc pašnodarbināto personu 7344 iesniegumiem - 1 025 355 eiro apmērā, bet pēc 914 patentmaksātāju iesniegumiem - 227 484 eiro apmērā.
Tāpat līdz 2. janvārim saskaņā ar 1610 iesniegumiem izmaksāti granti apgrozāmo līdzekļu nodrošināšanai 12 254 921 eiro apmērā.
Visa 2021. gada laikā VID ir pieņēmis 8695 lēmumus par nodokļu nomaksas termiņa pagarinājumu par kopējo summu 194 miljoni eiro, bet tieši Covid-19 izplatības trešajā vilnī līdz šī gada 2. janvārim pieņemti 11 lēmumi par nodokļu samaksas termiņa pagarinājumu piešķiršanu līdz 2023. gada 30. jūnijam par kopējo summu 242 720 eiro apmērā.
Par 2021. gada oktobri, novembri un decembri atbalstam algu subsīdijām un grantam apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai var pieteikties līdz 2022. gada 17. janvārim, bet par janvāri - līdz 2022. gada 15. februārim.
Kā ziņots, lai palīdzētu uzņēmējiem un saimnieciskās darbības veicējiem Covid-19 straujās izplatības dēļ valstī noteikto ierobežojumu laikā, valdība pagājušā gada novembrī apstiprināja atbalsta programmu, kas paredz darbinieku darba algas, pašnodarbināto ienākumu un patentmaksātāju atlīdzības kompensēšanu - atbalstu algu subsīdijai, bet krīzes skartajiem uzņēmumiem ir pieejams vienreizējs valsts atbalsts - grants apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai.