Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

Mobilajā lietotnē "LTAB OCTA" ieviesta jauna funkcija auto īpašniekiem (2)

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: pathdoc/Shutterstock.com

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) mobilajā lietotnē "LTAB OCTA" ieviesis jaunu funkciju - informācijas nosūtīšanu auto īpašniekiem gadījumā, ja sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polise zaudē spēku vēl pirms tās beigu termiņa, informēja LTAB pārstāvji.

LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins informē, ka palielinās tādu gadījumu skaits, kad autoīpašnieki nezina, ka to OCTA polise ir zaudējusi spēku vēl pirms tās beigu termiņa. Vairums zina, ka OCTA polise vairs nav spēkā esoša, ja mainās transportlīdzekļa īpašnieks, tomēr ir arī citi likumā noteiktie gadījumi, kad polise zaudē spēku.

Pēc LTAB aprēķiniem "LTAB OCTA" mobilo lietotni lejuplādējuši aptuveni 100 000 autovadītāju. Tāpēc LTAB strādā, lai pilnveidotu lietotni ar ērtu funkcionalitāti un autovadītājiem noderīgu informāciju, kā arī, lai pieaugtu tās izmantotāju skaits.

Lietotne tika izstrādāta un ieviesta 2017.gadā. Tajā ikviens transportlīdzekļa īpašnieks var iegūt informāciju par saviem transportlīdzekļiem, "Bonus Malus" klasēm, apdrošināšanas vēsturi un citām svarīgām lietām. Kopš 2019.gada lietotnē pēc ceļu satiksmes negadījuma var elektroniski aizpildīt saskaņoto paziņojumu, un, pateicoties lietotāja autorizācijas iespējām, šāds elektroniski aizpildīts saskaņotais paziņojums ir līdzvērtīgs dokuments tā drukātajai versijai.

LTAB statistika liecina, ka šī gada 11 mēnešos apdrošinātājiem pieteikti 20 340 ceļu satiksmes negadījumi, kas fiksēti ar saskaņoto paziņojumu. No tiem gandrīz desmitā daļa jeb 9,37% fiksēti elektroniski ar mobilo saskaņoto paziņojumu "LTAB OCTA" mobilajā lietotnē. Turklāt pēdējos četros mēnešos elektroniski aizpildīto saskaņoto paziņojumu īpatsvars ir jau 11,48%.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību Latvijā. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu