Sadarbībā ar citām valstīm cenšoties ierobežot kraso degvielas cenas kāpumu, ASV prezidents Džo Baidens pirms divām nedēļām nolēma no valsts stratēģiskajām rezervēm tirgū izlaist 50 miljonus barelu naftas. Ekonomists gan atzina, ka šāds Baidena solis bijis vairāk iekšpolitisks, lai parādītu amerikāņiem, ka kaut kas tiek darīts, lai samazinātu degvielas cenas. Baltā nama saimnieka lēmums nekādu būtisku ietekmi uz cenām atstājis nav, uzskata Strautiņš.
"Tas, ko viņš [Džo Baidens – red.] palaida tirgū, tie bija 50 miljoni bareli, kas ir pasaules naftas patēriņš 13 stundās. Normālais naftas ieguves un patēriņa apjoms, kas bija pirms pandēmijas, ir ap 100 miljonu barelu dienā. Tas pandēmijas laikā nokrita līdz kādiem 19 miljoniem un tad kāpa atkal augšā, bet 50 miljoni – tā ir apmēram puse no vienas dienas patēriņa," Strautiņš teica.
Taujāts, kā ģeopolitiskā situācija saistībā ar notiekošo pie Ukrainas robežām ietekmē vai varētu ietekmēt naftas cenas, ekonomists atzina, ka pagaidām nav redzams, ka satraukums par Ukrainu un tas, ka tur varētu būt karš, būtu atstājis lielu ietekmi uz naftas vai akciju tirgiem.
Kā sprieda Strautiņš, neviens par to daudz nesatraucas un varbūt nevēlas to uztvert nopietni.
Ekonomists skaidroja, ka šobrīd vēl ir nenoteiktība un ceļošanas ierobežojumi un ka tas ir būtisks iemesls tam, kādēļ arī naftas cenas ir kritušās. Tomēr viņš atzina, ka naftas kompānijām tuvākajā nākotnē ir gaidāmi labi laiki. Un naftas cenu līmenis varētu būt diezgan augsts, jo vēlme ieguldīt naftas ieguvē un pārstrādē nebūs ļoti liela.