Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija piektdien, 3. decembrī, turpina apkalpot pasažierus ierastajā režīmā. Pasažieru piekļuve stacijas ēkai un vilcienu platformām tiek nodrošināta no Stacijas laukuma puses un dienvidu pusē caur A tuneli.
Piesardzības dēļ B tunelis pasažieriem un uzņēmumiem, kuri tajā īstenoja komercdarbību, pagaidām ir slēgts.
Jau ziņots, ka stacijā ceturtdien ap plkst.14 vienā no tuneļiem kādai kafejnīcai iegruvis griestu fragments, un no ēkas evakuēti aptuveni 100 cilvēki. Pēc Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) rīcībā esošās informācijas viens cilvēks pēc incidenta vērsies pie mediķiem.
"BeReRix" drošības vadītājs Džoels Silva aģentūrai LETA norādīja, ka sākotnējais novērtējums liecina, ka iebrukums ir noticis, būvtehnikai braucot pāri apslēptai un nekur nedokumentētai ventilācijas vai līdzīgai šahtai.
"Ņemot vērā, ka būvdarbi rada mazāku slodzi, nekā pirms tam šajā vietā izvietotās dzelzceļa sliedes ar vilcienu kustību, negadījuma iemesli tiek rūpīgi analizēti, lai pieņemtu lēmumu par turpmāku rīcību. "BeReRix" prioritāte ir drošība objektā un teritorijas norobežošana," pauda Silva.
Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.