Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

Izvērtējums par stacijas tuneļa izmantošanas pieļaujamību nebija pietiekami detalizēts, norāda BVKB

Raksta foto
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB), klātienē apsekojot Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijas B tuneli, kurā ceturtdien, 2. decembrī, iegruva griesti virs konditorejas, secinājis, ka tuneļa ekspluatācija darbu organizēšanas projektā bija paredzēta, tomēr BVKB ieskatā nosacījumi un izvērtējums par būves izmantošanas pieļaujamību būvdarbu laikā nav izstrādāts pietiekami detalizēti, informēja BVKB pārstāvji.

BVKB secinājis, ka negadījums noticis, jo dzelzceļa projekta "Rail Baltica" darbos iesaistītā smagā tehnika uzbraukusi uz būvprojektā nenorādītas šahtas, kuras pārsegums neizturējis slodzi un konditorejas palīgtelpā noticis griestu iegruvums.

Sadarbībā ar būvobjekta atbildīgajām personām tuneļa bīstamība tika novērsta uzreiz pēc negadījuma, būvdarbu veicējam pārtraucot būvdarbus un tuneli slēdzot gājējiem.

BVKB būvinspektori gatavos būves pārbaudes atzinumu, nosakot ierobežojumus būvdarbu veikšanai un telpu ekspluatācijai būves daļā, kā arī veicamos pasākumus ekspluatācijas un būvdarbu atsākšanai.

Izvērtējot pieejamo būvniecības dokumentāciju, secināts, ka tuneļa ekspluatācija darbu organizēšanas projektā bija paredzēta, tomēr BVKB uzskata, ka nosacījumi un izvērtējums par būves izmantošanas pieļaujamību būvdarbu laikā nav izstrādāts pietiekami detalizēti.

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas mezgla būvnieku pilnsabiedrības "BeReRix" pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka piektdien objektā tiek veikta plašāka notikuma vietas apsekošana un, pamatojoties uz izpētes rezultātiem, būvuzraugi pieņems lēmumu par B tuneļa atvēršanu publiskai lietošanai.

Būvdarbi "Rail Baltica" centrālā mezgla būvlaukumā turpinās. Pilnsabiedrība "BeReRix" norāda, ka ceturtdienas negadījums notika lokālā vietā, kas neietekmē stacijas ēkas konstrukcijas, funkcionalitāti un drošību. "BeReRix" būvinženieri izvērtē negadījuma pamatcēloņus, lai pieņemtu tālākus lēmumus.

Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija piektdien, 3. decembrī, turpina apkalpot pasažierus ierastajā režīmā. Pasažieru piekļuve stacijas ēkai un vilcienu platformām tiek nodrošināta no Stacijas laukuma puses un dienvidu pusē caur A tuneli.

Piesardzības dēļ B tunelis pasažieriem un uzņēmumiem, kuri tajā īstenoja komercdarbību, pagaidām ir slēgts.

Jau ziņots, ka stacijā ceturtdien ap plkst.14 vienā no tuneļiem kādai kafejnīcai iegruvis griestu fragments, un no ēkas evakuēti aptuveni 100 cilvēki. Pēc Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) rīcībā esošās informācijas viens cilvēks pēc incidenta vērsies pie mediķiem.

"BeReRix" drošības vadītājs Džoels Silva aģentūrai LETA norādīja, ka sākotnējais novērtējums liecina, ka iebrukums ir noticis, būvtehnikai braucot pāri apslēptai un nekur nedokumentētai ventilācijas vai līdzīgai šahtai.

"Ņemot vērā, ka būvdarbi rada mazāku slodzi, nekā pirms tam šajā vietā izvietotās dzelzceļa sliedes ar vilcienu kustību, negadījuma iemesli tiek rūpīgi analizēti, lai pieņemtu lēmumu par turpmāku rīcību. "BeReRix" prioritāte ir drošība objektā un teritorijas norobežošana," pauda Silva.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu