"Tā vietā, lai celtu jaunas banku filiāles fiziskajā telpā, mēs vēlamies paplašināt "Gemini" pieredzi dažādos metaversos, kur varēsiet atrast "Gemini" un ar to tirgoties, paralēli izjūtot īstu klātbūtnes efektu," teica Tailers.
Sociālajiem tīkliem galvenais ienākumu avots ir reklāmas (kas radīja ideālu augsni dezinformācijai un politiskām manipulācijām). Lielākajā daļā metaversu galvenais peļņas veids būs kriptovalūtas. Ienākumu gūšanas modeļu kļūs vairāk, un līdz ar to palielināsies arī pieprasījums un kriptovalūtu cena. Tāpēc – jo augstāka būs kriptovalūtu cena, jo bagātāki kļūs valūtas īpašnieki, nevis kompānijas akcionāri.
Decentralizēto tīklu valūtu vērtība aug. Šajos tīklos var iegādāties tādus aktīvus kā virtālos priekšmetus (piemēram, apavus) un citas "fiziski netaustāmas lietas", tāpat katrs tīkls var laist klajā neatkarīgas kriptovalūtas vienības - tokenus.
Tas, domājams, atgādina zinātnisko fantastiku, taču jāatgādina, ka tīmekļa spēļu līderi pēdējo mēnešu laikā, pateicoties iegūtajam finansējumam, aktīvi pāriet uz metaversu. Spilgtākais piemērs ir "Epic Games", kas radījusi efektīvu biznesa modeli – centralizēti pārdodot digitālo valūtu "v-bucks", apmaiņā pret kuru spēlētāji var iegādāties dažādus "Fortnite" spēles aksesuārus. Aprīlī "Epic Games" vadītājs Tims Svīnijs sacīja, ka finansējuma kārtā iegūtais viens miljards dolāru ļaus uzņēmumam pāriet uz metaversu. Svīnijs nesen norādīja, ka "metaverss sniegs vismaz triljonu dolāru vērtas iespējas”.
Zakerbergs nepadodas un atkal cenšas iet savu bijušo priekšnieku pēdās. Oktobrī "Facebook" tika pārsaukta par "Meta". Pagaidām ir maz detaļu, taču Zakerbergs atkal rīkojas līdzīgi, kā gadījumā ar "Libra". Atklātajā vēstulē viņš raksta, ka "metaverss nebūs fenomens, ko radījusi viena kompānija. To būvēs cilvēki, kas radīs jaunus iespaidus un jaunus virtuālos objektus, kas ievērojami palielinās radošās ekonomikas lomu". Vēlāk arī "Microsoft" un video karšu ražotājs "Nvidia" arī dalījās ar savu metaversa redzējumu.