Korejiešu brutāli vardarbīgā drāma - seriāls "Kalmāru spēle" jeb "Squid Game" - ir izraisījis milzu ažiotāžu visā pasaulē, radot kulta līmeņa sekotāju kustību sociālajos tīklos. Filmu un seriālu straumēšanas vietne "Netflix" paziņojusi, ka seriāls kļuvis par šīs platformas sekmīgāko produktu šajā kategorijā. Mēneša laikā no vienkārši veiksmīga seriāla tas kļuvis par masu kultūras fenomenu, nonākot līdz tam, ka Ņujorkas skolās tika aizliegti seriāla tematikai veltīti Halovīna tērpi. Kāpēc seriāls ir tik populārs un ar ko tas ir skaidrojams?
Seriāla "Squid Game" pamatā ir ideja par bērnu spēlēm, kuras spēlē pieaugušie uz milzu naudu vai savu dzīvību. Visiem 456 dalībniekiem ir finansiālas problēmas, tādēļ viņiem ir jāizmēģina spēki dažādās spēlēs, sākot ar iešanu pāri nāvējošam stikla tiltam, stikla bumbiņu spēli, beidzot ar "Sarkano gaismu, zaļo gaismu", kur pēc tam, kad lelle pagriežas, tā nogalina katru, kurš tajā mirklī ir pakustējies.
Uzvarētājs tiek pie naudas balvas vairāku miljardu dolāru vērtībā, bet pārējie mirst. Interesanti, ka korejiešu režisoram un scenāristam Hvanam Tonhjokam laikā, kad radās ideja par šādu seriālu, 2008. gadā pēc ekonomiskās krīzes pašam bija milzu naudas problēmas, turklāt viņam bija lieli parādi.
Tikai ap 2019. gadu par seriālu ieinteresējās "Netflix", piešķirot "zaļo gaismu" seriāla tapšanai. "Squid Game" fenomenālo panākumu pamatā ir daudzu elementu summa – platformā "TikTok" izveidotie video par seriāla tematiku, dalīšanās kultūra sociālajos tīklos, vēlme piederēt pie globālas fanu kopienas, sociālā kritika par cilvēku nevienlīdzību, pandēmijas graujošā ietekme uz ieņēmumiem.
Sevišķi populārs kļuvis arī vizuāli iespaidīgais seriāla varoņu stils ar košām krāsām, noteiktu simboliku un, protams, vardarbības estētika uz ekrāna, kas, cerams, netiks īstenota dzīvē ārpus ekrāna.