2021. gada sākumā tika ziņots, ka no Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) aizgājuši vairāki darbinieki, tostarp pieredzējuši speciālisti. Lai noskaidrotu, kādi ir SPKC darbinieku pienākumi, darba apjoms un slodze Covid-19 pandēmijas apstākļos, portāls "Apollo.lv" sazinājās ar SPKC pārstāvi Ilzi Arāju.
Darba apjoms ir lielāks nekā ikdienā var paveikt
Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) galvenie uzdevumi šobrīd ir epidemioloģiskās situācijas Latvijā uzraudzīšana, ietverot aptauju veidošanu, iedzīvotāju uzrunāšanu un papildus informācijas iegūšanu.
Tāpat SPKC ir jāsazinās ar Covid-19 inficētajiem, noskaidrojot, kur inficētais ir bijis un kādas kontaktpersonas ir saticis. "Otrs SPKC viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir kontaktpersonu noskaidrošana, informācijas apstrāde, publicēšana e-veselības sistēmā, lai ģimenes ārsti var redzēt attiecīgos datus. Šis ir operatīvais bloks, kas paņem lielāko daļu no mūsu resursiem," sacīja SPKC pārstāve Ilze Arāja.
Bez šiem uzdevumiem SPKC nodrošina arī informatīvo tālruni, uz kuru regulāri zvana iedzīvotāji.
"Pāri visam ir informācijas gatavošana, statistikas pārskati un datu analīze, komunicēšana ar citām organizācijām, iestādēm un medijiem," piebilda SPKC pārstāve.
Arāja atzīst, ka šobrīd darba apjoms ir lielāks nekā ikdienā var paveikt. Par SPKC darbinieku noslodzi Arāja stāsta: "Jācer, ka sākoties rudens sezonai, gatavojoties un arī paredzot gadījumu skaitu pieaugumu Latvijā, darbus esam pārstrukturizējuši. Mēs esam iegājuši tādā darba režīmā, ka katru dienu skatāmies, kā varam darbus optimizēt."