Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Zakerbergs atklāj, kā turpmāk tiks dēvēts "Facebook" (9)

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: CHRIS DELMAS/AFP

"Facebook" izpilddirektors Marks Zakerbergs paziņojis, ka sociālo mediju gigants mainīs kompānijas nosaukumu uz "Meta", vēsta portāls "The Guardian".

"Ar lepnumu varu paziņot, ka, sākot ar šo dienu, mūsu uzņēmums tagad ir "Meta". Mūsu misija paliek tā pati - arī turpmāk pulcēt kopā cilvēkus, mūsu lietotnes un to zīmoli - tie nemainās," sacīja Zakerbergs.

Arī pēc uzņēmuma nosaukuma maiņas tam piederošās platformas "Facebook", "Instagram" un "WhatsApp" saglabās līdzšinējos nosaukumus.

Skeptiķi gan norāda, ka nosaukuma maiņa ir mēģinājums mainīt tematu no skandāla ap nesen nopludinātajiem dokumentiem, kuros atklājies, ka uzņēmums "Facebook" ignorējis iekšējos ziņojumus un brīdinājumus par kaitējumu, ko tā sociālie tīkli nodara un vairo pasaulē.

Pēc atklāsmēm, kas lasāmas ""Facebook" dokumentos", daudzviet pasaulē sāktas likumdevēju un regulatoru izmeklēšanas.

Aktīvistu organizācija "The Real Facebook Oversight Board" (""Facebook" īstā uzraudzības padome") brīdinājusi, ka lielie uzņēmumi daudzās nozarēs, arī naftas un tabakas rūpniecībā, mēdz veikt zīmola maiņu, lai "novērstu uzmanību" no savām problēmām.

""Facebook" uzskata, ka zīmola maiņa var palīdzēt viņiem nomainīt tematu," vēl pagājušajā nedēļā norādīja organizācija, piebilstot, ka "īstais jautājums" ir nepieciešamība pēc uzraudzības un regulējuma.

Jau ziņots, ka "Facebook" plāno mainīt savu nosaukumu, lai labāk parādītu savu virzienu - koncentrēšanos uz metaversu. Kibertelpas, kurā saplūst reālā un virtuālā pasaule, veidošanu, vēsta "The Verge".

28. oktobrī ir gaidāms pasākums, kurā "Facebook" vadītājs Marks Zakerbergs plāno atklāt kompānijas tālākos attīstības plānus. Tiek norādīts, ka "Facebook" ambīcijas sniedzas daudz plašākā mērogā, kā tikai būt lielākajam sociālajam medijam pasaulē.

Paredzams, ka nosaukumu mainīs galvenais uzņēmums, kamēr pats sociālais tīkls "Facebook", kā arī "WhatsApp" un "Instagram" būs atsevišķi šīs kompānijas produkti. Plašāk par šīm pārmaiņām "Facebook" pārstāvji nav komentējuši.

"Facebook" jau pašlaik ir vairāk nekā 10 000 darbinieki, kuri aktīvi strādā pie papildinātās realitātes (AR) brillēm, kas pēc Zakerberga teiktā, nākotnē kļūs par tik ierastu tehnoloģiju, kāda šodien ir viedtālruņi. Jūlijā Zakerbergs "The Verge" sacīja, ka "nākotnē mūsu uzņēmums mainīsies – ja pašlaik cilvēki mūs uzlūko kā sociālo mediju kompāniju, tad nākotnē būsim metaversa uzņēmums."

Zīmola maiņa uzņēmumam varētu nākt par labu arī tādā ziņā, ka kompānija varētu iegūt "jaunu seju", tas ir, mazliet norobežoties no daudzajiem skandāliem saistībā ar datu aizsardzību. Bijusī "Facebook" darbiniece Fransesa Haugena "The Wall Street Journal" nopludināja virkni ar dažādiem iekšējiem dokumentiem. Haugena par notiekošo kompānijā liecināja arī Kongresā.

Tiek norādīts, ka regulatori ASV un citviet pasaulē cenšas panākt "Facebook" dominējošā stāvokļa ierobežošanu.

"Facebook" nav pirmais uzņēmums, kas maina nosaukumu, ņemot vērā savas izaugsmes ambīcijas. 2015. gadā "Google" veica pilnīgu reorganizāciju, nonākot holdinga kompānijas "Alphabet" sastāvā. Tas tika skaidrots ar faktu, ka "Google" vairs nav tikai interneta meklēšanas rīks, jo šajā grupā ietilpst daudzi citi pakalpojumu sniedzēji, piemēram, uzņēmumi, kas ražo bezpilota automobiļus un veselības nozares uzņēmumi.

"Snapchat" 2016. gadā mainīja nosaukumu uz "Snap Inc.", sākot sevi dēvēt par "kameru kompāniju", prezentējot pirmās “Spectacles” kameru brilles.

"The Verge" ziņo, ka jaunais "Facebook" kompānijas nosaukums ir ļoti rūpīgi glabāts noslēpums, kas ir zināms tikai kompānijas galvenajiem vadītājiem. Ļoti iespējams, ka šim nosaukumam varētu būt kāda saistība ar "Horizon", kas ir izstrādes stadijā esošās virtuālās realitātes (VR) "Facebook-meets-Roblox" versijas nosaukums. Šo VR pakalpojumu uzņēmums izstrādāja pēdējo gadu laikā. Šīs lietotnes nosaukums nesen tika pārveidots par "Horizon Worlds", un tas notika neilgi pēc tam, kad "Facebook" demonstrēja rīku attālinātam darbam "Horizon Workrooms".

Turklāt, par "jaunu ēru" uzņēmumā liecina arī aktivitātes tehnoloģiju izstrādes jomā. Pagājušajā vasarā "Facebook" izveidoja īpašu metaversa komandu. Tāpat AR un VR nodaļas vadītājs Endrjū Bosvorts tiks iecelts par tehnoloģiju nodaļas galveno vadītāju, bet pirms dažām dienām uzņēmums paziņoja par plāniem algot vairāk nekā 10 000 darbiniekus darbam ar metaversa izstrādi Eiropā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu