No tiem Eiropas Savienība (ES) nodrošinās 16,7 miljonus eiro jeb 85%, bet atlikušos 15% finansēs Baltijas valstis.
"RB Rail" valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Agnis Driksna norāda, ka papildus piešķirtais līdzfinansējums ne tikai apliecina ES un Baltijas valstu nemainīgu apņemšanos īstenot šo pārrobežu infrastruktūras projektu, bet arī ļaus pabeigt atlikušos dzelzceļa pamata trases projektēšanas darbus, paātrināt projektēšanas iepirkumus kritiskajā posmā Kauņa-Lietuvas/Polijas robeža, kā arī Kauņa-Viļņa posmā un sākt pamattrases būvniecības iepirkumu Latvijā.
Tāpat šis finansējums paredz vairāku projekta īstenošanai būtisku pētījumu, piemēram, jaunas izmaksu un ieguvumu analīzes un ilgtermiņa biznesa plāna izstrādi.
Būtiskākās jaunajā finansēšanas līgumā ietvertās aktivitātes ir Kauņas dzelzceļa infrastruktūras projektēšana plānotās stacijas apkaimē (1.kārta) Lietuvā, Kauņas infrastruktūras uzturēšanas objekta projektēšana, projektēšanas darbu izmaiņas, lai nodrošinātu Rīgas dzelzceļa mezgla darbības attīstību Latvijā, Rīgas Centrālās stacijas dzelzceļa posma projekta grozījumi, pamatojoties uz "Rail Baltica" vilcienu kustības plānu, nesprāgušās munīcijas identificēšana un ģeotehniskās izpētes veikšana bijušajā Cekules militārajā zonā Latvijā, kā arī "Rail Baltica" infrastruktūras plānošanas darbi Pērnavas apgabalā Igaunijā.