Tobrīd "airBaltic" flotē bija trīs lidmašīnu modeļi. Vecos "Boeing" jau sen bija plānots norakstīt, bet ar mazajiem turbopropelleru "Bombardier" vēl plānoja pāris gadus lidot, jo par tām līzings jāturpina maksāt līdz 2022. un 2023. gadam.
Šīs lidmašīnas tagad noparkotas Rīgas lidostā un gaida jaunus saimniekus vai līguma beigas, kad tās būs jāatgriež īpašniekam "Nordic Aviation Capital". Līzinga maksājumiem, apkopēm un citiem ar turboproelleru "Bombardier" saistītiem izdevumiem rezervēti 103 miljoni eiro.
Piešķirtā atbalsta izmantošanu sabiedrība pārbaudīt nevar, jo tas ir komercnoslēpums. Tādēļ ir jāpaļaujas uz Satiksmes ministriju, kura "airBaltic" uzraudzījusi nepietiekami, uzskata Valsts kontroles revidenti. Līdz ar flotes palielināšanu "airBaltic" plāno atvērt bāzi ārpus Latvijas, kas uzņēmuma uzraudzību vājinās vēl vairāk.
Pēc Gausa vārdiem ar mazo "Bombardier" lidot esot tik neizdevīgi, ka labāk ir to neizmantot, pat ja jāturpina maksāt. Arī pirkt to neviens nevēloties.
Šie paredzamie 100 miljonu maksājumi iekļauti "airBaltic" pagājušā gada zaudējumos un veido 38% no tiem. Lidsabiedrība apgalvo, ka to prasa starptautiskie grāmatvedības standarti. Taču ieguvums būs tāds, ka nākamajos gada pārskatos nebūs jāiekļauj ar noparkotajiem lidaparātiem saistītie zaudējumi, peļņa uz papīra būs lielāka vai vismaz zaudējumi mazāki nekā realitātē.
2024. gadā "airBaltic" būs jāatmaksā no obligāciju pircējiem saņemtie 200 miljoni eiro. Visticamāk, uzreiz nāksies emitēt jaunas obligācijas vai naudu kā citādi aizņemties.
Līgums par "Bombardier" lidmašīnām tika slēgts laikā, kad "airBaltic" akcionārs bija skandināvu aviolīnijas "SAS", bet vadītājs – Bertolts Fliks. Viņš pats publiski atzinis, ka šo lidmašīnu pirkšana bijusi lielākā kļūda "airBaltic" vēsturē un tajā vainojis SAS, kas bija viena no līguma slēdzējam.