Latvijā jau gadiem ilgi problemātiska bijusi taksometru nozare. Turklāt pašlaik tā saskaras ar lielu autovadītāju deficītu. Iemesli gan šim deficītam ir dažādi - Covid-19 pandēmijas izraisītās sekas, problēmas normatīvajos aktos, kā arī dažiem autovadītājiem šķietami neizpildāmas prasības, piemēram, valodas prasmju dēļ. Minētie apstākļi radījuši apstākļus cenu pieaugumam, kas, pēc dažu ekspertu teiktā, zināmā mērā bijis pat nozarei vajadzīgs un likumsakarīgs.
Cenas - arvien par zemu
Lai gan ne visiem taksometru nozares pārvadātājiem, tomēr šī gada laikā ir novērojams cenu pieaugums. Galvenais iemesls ir autovadītāju iztrūkums, kā rezultātā pieprasījums pēc pakalpojuma ir augstāks nekā piedāvājums. Kā papildu iemeslu cenu kāpumam transporta platformas "Bolt" pārstāvniecības Latvijā vadītājs Kārlis Ķezberis min arī izmaksu faktoru, tostarp arī 130 eiro sociālā nodokļa iemaksu.
"Arī apdrošināšanas izmaksas joprojām ir relatīvi augstas, neskatoties uz to, ka šī nozare ir paplašinājusies un kļuvusi sakārtotāka un datiem bagātāka lietotņu dēļ. Apdrošinātāji joprojām prasa relatīvi augstas, mūsuprāt, pārāk augstas prēmijas par apdrošināšanas polisēm automašīnām. Tas arī ir būtībā maksājums, kas ir jāveic, pirms vispār ir iespējams sākt darbu," atklāj Ķezberis.
Tāpat pieminēšanas vērts ir arī degvielas un citu izmaksu palielinājums. Tomēr "Bolt" pārstāvis atklāj, ka šie faktori, tostarp arī degvielas cenu kāpums, nav galvenie, kas noteikuši pakalpojuma cenu palielināšanos.
Vienlaikus, lai arī dažādu pakalpojumu sniedzēju cenas ir pieaugušas, Taksometru pārvadātāju nozares darba devēju organizācijas ieskatā tās arvien ir pārāk zemas, salīdzinot ar pasaules vai Eiropas līmeni.