Aizvadītajā mēnesī kāds "Apollo.lv" lasītājs iesūtīja 22. septembrī uzņemtu video, kurā redzams, kā gaišā dienas laikā Lāčplēša un Gogoļa ielas krustojumā vieglā automašīna pārbrauc pāri cilvēkam uz gājēju pārejas. Vēlāk tika noskaidrots, ka 84 gadus vecajam autovadītājam jau vairākus gadus ir piemērots transportlīdzekļa vadīšanas aizliegums, jo nebija veikta ikgadējā veselības pārbaude. Tas nebija pirmais šāda veida gadījums, kad cienījama vecuma autovadītājs izraisījis avāriju uz ceļa. Sociālajos tīklos atkal aktuāla kļuva diskusija par "vecuma limitu" autovadītājiem. Portāls "Apollo.lv" centās noskaidrot, kā šobrīd notiek vecāka gadagājuma šoferu tiesību kontrole.
Pēdējā laika skaļākais negadījums
22. septembrī ap pulksten 15.20 Rīgā, Lāčplēša un Gogoļa ielu krustojumā automašīnas "Toyota" vadītājs uzbrauca gājējam, kurš ar gūtajām traumām tika nogādāts medicīnas iestādē.
Valsts policijai, ierodoties notikuma vietā, informācija tika apstiprināta.
VIDEO: Autovadītājs Rīgas centrā pārbrauc pāri gājējam
Sākotnējā informācija liecināja, ka cilvēks šķērsoja gājēju pāreju pie zaļās gaismas, taču tika paziņots, ka tiks veikta pastiprināta izmeklēšana.
Valsts policija konstatēja, ka 1937. gadā dzimušajam "Toyota" vadītājam ir piemērots transportlīdzekļa vadīšanas aizliegums sakarā ar to, ka nav veikta ikgadējā veselības pārbaude. Pēc notikušā ierosināta krimināllieta.
Kā notiek autovadītāju - senioru kontrole?
Ceļu Satiksmes Drošības Direkcija norāda - nekur Eiropā, t.sk. Latvijā nav noteikts vecums, no kura vairs nav atļauts vadīt transportlīdzekļus un šajā gadījumā noteicošais ir veselības stāvoklis. Pārbaužu biežums vadītājiem, kas vecāki par 60 gadiem ir ik pēc trīs gadiem (līdz tam – ik pēc 10 gadiem).
"Tomēr, ir skaidrs, ka veselības stāvoklis var pēkšņi mainīties vai krasi pasliktināties un tādēļ CSDD savā komunikācijā vienmēr ir uzsvēris, ka būtiski ir cilvēkam pašam apzināties savas spējas braukt un ne mazāka ir ģimenes locekļu loma, atturot no braukšanas tādus cilvēkus, kas to vairs nevar,"