Latvijas degvielas tirgotāju asociācijā "ReTV Ziņām" skaidro, ka notiekošais Lielbritānijā degvielas cenas pie mums neietekmēšot. Problēmas ar degvielas piegādēm Latvijas degvielas uzpildes stacijām šobrīd neesot.
Latvijā tāda problēma, ka trūktu vadītāju degvielas piegādes automašīnām, tā nav, bet demogrāfiskais jautājums un profesionālā orientācija - tāpat kā Lielbritānijā. Diemžēl tāpat kā pie mums, arī Lielbritānijā netiek veicināts šādu profesiju apgūšana un virzīšana tādās profesijās. Mums ir citas, pēdiņās, prestižas profesijas, ko jaunieši grib darīt, bet tādā populārā profesijā kā "autovadītājs" darbinieku trūkst. Anglija ar to sastapās pirmā, mums tas ir jautājums tuvākajos gados," atzina Ojārs Karčevskis, Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs.
Kravas ekspeditoru un loģistikas asociācijā "ReTV Ziņām" norāda, ka Latvijā šobrīd netrūkst bīstamo kravu pārvadātāju. Ceļu satiksmes un drošības direkcijas informācija liecina, ka kopumā izsniegtas 4904 bīstamo kravu pārvadāšanas apliecības.
"Latvijā šāda problēma ar degvielas piegādi, jo trūkst šoferu, nebūs, jo ir daudz šādu speciālistu,"
pauda Māris Dreimanis, Latvijas Nacionālā kravas ekspeditoru un loģistikas asociācijas ģenerālsekretārs.
Tikmēr kravu pārvadājumu nozarē kopumā Latvijā trūkst līdz pat 5000 autovadītāju. Pagaidām tas vel tikai apgrūtina kravu pārvadājumu plānošanas darbu, kā arī neļauj pārvadājumu uzņēmumiem attīstīties. Taču nozarē kopumā steidzami jādomā par paaudžu nomaiņu, jo speciālistu vidējais vecums sasniedzis 50 gadus.
Transporta uzņēmumi Latvijā darbinieku trūkumu risina, piesaistot speciālistus no trešajām valstīm: Baltkrievijas, Ukrainas, Uzbekistānas. Tikmēr netrūkst vietējie speciālisti, kuri galvenokārt labākas algas dēļ dodas strādāt uz Skandināviju, Vāciju, Franciju.