Atkritumu apsaimniekotājs "EKO Kurzeme" kopš aprīļa, kad ieviesa maksu par riepām, jau novērojis pieņemto riepu apjoma kritumu.
Tā kā ne visas privātpersonas varēs nodot atkritumu apsaimniekotājiem riepas bez maksas, uzņēmumiem un arī VARAM ir bažas, ka tās tiks izmestas mežos. Līdzīgās domās ir arī TV Kurzeme aptaujātie iedzīvotāji
"Tagad jau kaut kur piemēsloti visi meži. Ir jau manīts, ka ir samests," sacīja autovadītāja Santa.
Savukārt kāds cits autovadītājs no Liepājas sacīja: "Kādam cilvēkam jābūt, lai vienkārši paņemtu tās riepas un izdomātu, ka viņš tagad vedīs uz mežu. Pilnīgs absurds. Var taču aizvest – nu labi mazdrusciņ jāsamaksā. Nu tik jau var."
VARAM šobrīd strādā pie apjomīgiem normatīvo aktu grozījumiem, kas paredz riepu savākšanā vairāk iesaistīt autotransportu uzņēmumus un riepu tirgotājus, kas maksā dabas resursu nodokli. Pastāvot arī ideja, ka pa Latvijas ceļiem drīkstēs pārvietoties tikai ar legālu izplatītāju riepām, bet neesot skaidrs, kā to varētu izkontrolēt.
"Otrs solis ir – pie mums tiek ievestas arī mašīnas, kurām jau ir virsū riepas, un tās nav tikai vieglās automašīnas, bet dažnedažāda ceļu satiksmē esošā tehnika, un līdz ar to šobrīd ir sagatavoti un priekšlikumi iesniegti arī Ministru kabinetā, pēc tam dosies uz Saeimu izskatīšanā, ka šajā sistēmā būtu jāpiedalās ne tikai tiem, kas riepas kā preci izplata, bet arī visiem tiem, kas transportlīdzekļus šeit ieved," skaidroja VARAM Vides aizsardzības departamenta direktore Rudīte Vesere.
Riepas Latvijā pārstrādā vairākos veidos, piemēram, granulās, ko var izmantot bērnu laukumu un citu segumu ražošanā, kā arī siltumenerģijas ieguvei. Traktoru jeb pildītās smagās tehnikas riepas mūsu valstī nepārstrādā, tāpēc tās tiekot vestas uz Lietuvu.