Turpinot paplašināt savu darbību Baltijas jūrā un investējot apmēram 200 miljonus eiro, Zviedrijas prāmju kompānija "Stena Line" 2022. gadā Ventspils‒Nīnashamna maršrutā norīkos divus jaunus iespaidīga izmēra prāmjus. Jaunie prāmji papildinās "Stena Line" floti, palielinot pasažieru salona ietilpību par 33%, kā arī nodrošinot gandrīz 25% lielāku kravas ietilpību un 30% augstāku energoefektivitāti salīdzinājumā ar esošajiem kuģiem.
FOTO ⟩ Nākamgad "Stena Line" Baltijas jūras prāmju maršrutā Ventspils‒Nīnashamna pievienosies divi jauni energoefektīvāki kuģi
"E-Flexer" tipa prāmji būs 240 metru gari, tajos būs 263 kajītes, 1200 pasažieru ietilpība, 3600 līnijmetru kravu vienībām, kas ļaus palielināt kravas ietilpību par 25% un pasažieru salona ietilpību par 33%.
Jaunie kuģi piedāvās pasažieriem pavisam jaunas iespējas atpūtai uz kuģa un patīkamu ceļošanas pieredzi Ventspils–Nīnashamna maršrutā, kas ir īsākais ceļš starp Baltiju un Skandināviju.
Šobrīd notiek prāmju būvēšana kuģu būvētavā "CMI Jinling" Veihajā, Ķīnā. Kopumā divu jaunu prāmju iegādē "Stena Line" investējusi apmēram 200 miljonus eiro.
"Mēs turpinām augt kopā ar mūsu klientiem, nostiprinot savas pozīcijas un floti visā Baltijas jūrā.
Reģionā joprojām palielinās pieprasījums pēc lielākām jaudām, jo paplašinās kravu pārvadājumu klientu loks, un arī pasažieri pandēmijas laikā izvēlas ceļošanu ar prāmi kā drošu transporta veidu.
Šie lielie, modernie un degvielas patēriņa ziņā ekonomiskie nākamās paaudzes kuģi ir mūsu flotes modernizācijas un arī ilgtspējīgas kuģniecības attīstības flagmaņi," sacīja "Stena Line Groupp" izpilddirektors Niklass Mortensons 25. septembrī Ventspilī, prezentējot uzņēmuma nākotnes ieceres un atzīmējot šobrīd jaunākā "Stena Line" flotē esošā prāmja "Stena Scandica" inaugurāciju.
"Stena Line" ieņem ilgtspējīgas kuģniecības līderpozīcijas, un jaunie kuģi ir vieni no energoefektīvākajiem "RoPax" kuģiem pasaulē.
Pateicoties optimālajam korpusam, dzenskrūvju, spuldžu un stūres konstrukcijai, "E-Flexer" prāmji ir līdz pat 30% energoefektīvāki nekā esošie kuģi.
Prāmji tiks darbināti ar gāzi, kas ļaus pāriet uz metanola vai sašķidrinātas dabasgāzes degvielas izmantošanu.
Kuģi būs aprīkoti tā, lai ostas apmeklējumu laikā izmantotu krasta elektroapgādes sistēmas, samazinot emisijas, turklāt elektrības pieslēgums ļaus nākotnē pāriet arī uz hibrīdu akumulatoru. Kuģos tiks piedāvāta efektīva iekraušana un izkraušana ar caurbraukšanas joslām divos klāju līmeņos.
Pēdējā gada laikā uzņēmums "Stena Line" ir paplašinājis savu darbību Baltijas jūrā, palielinot gan kravu, gan pasažieru pārvadājumus, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu reģionā pēc jūras transporta.
Šogad abos Latvijas maršrutos Ventspils‒Nīnashamna un Liepāja‒Trāveminde jau kursē divi jauni, lieli un moderni "Stena Line" prāmji.