Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Kas šobrīd notiek ar "Tallink" kuģiem un kad no Rīgas atkal varēs doties kruīzos? (14)

Ilustratīvs attēls. Foto: Julia Kuznetsova/shutterstock.com

Igaunijas prāmju operators "Tallink Grupp" vasaras sākumā paziņoja, ka kuģu satiksmi maršrutos Rīga-Stokholma un Rīga-Helsinki šogad nenodrošinās. Vēlāk sekoja paziņojums, ka maršrutu uz Zviedrijas galvaspilsētu varētu atjaunot tikai nākamgad. Portāls "Apollo.lv" sazinājās ar "Tallink Grupp" sabiedrisko attiecību projektu vadītāju Esēniju Zīriņu, lai noskaidrotu, kas šobrīd notiek ar kompānijas kuģiem, kas iepriekš kursēja maršrutos uz Rīgu.

Kas notiek ar kuģiem, kas kursēja uz Rīgu?

"Lielākā daļa "Tallink" flotes kuģu šobrīd kursē. Viena daļa kuģu kursē regulārajās līnijās starp Igauniju, Somiju un Zviedriju. Kuģis "Romantika" un viņa "dvīņu māsa" - kuģis "Victoria I" no jūlija sākuma līdz oktobrim ir nofraktēta čarterbraucienos Vidusjūras reģionā, kursējot starp Maroku un Franciju, kā arī starp Maroku un Itāliju," portālu "Apollo.lv" informēja Zīriņa.

Pagaidām "Tallink" vadība nav pieņēmuši lēmumu, kas notiks ar abiem kuģiem pēc atgriešanās no Vidusjūras čarterbraucieniem, jo vēl jāskatās, kāda būs epidemioloģiskā situācija un prasības, kā arī iedzīvotāju interese par prāmju pakalpojumu izmantošanu.

"Tallink Grupp" pārstāve piebilda, ka sliktākajā scenārijā kuģis "Romantika" un "Victoria I" paliks dīkstāvē līdz 2022. gada pavasarim, kad atkal plānots atjaunot kursēšanas līnijas, taču pagaidām nav zināms, kuros konkrēti maršrutos kuģi atgriezīsies.

Kuģis "Isabella" šobrīd atrodas Tallinas ostā un nekursē, portālu "Apollo.lv" informēja Zīriņa.

Pārējie "Tallink" kuģi kursē saskaņā ar kursēšanas grafikiem. 

Kuģis "Victoria I" izbrauca no Tallinas 28. jūnijā, savukārt kuģis "Romantika" – 5. jūlijā. Abu kuģu nomas termiņš ir 100 dienas. Kuģi devās uz ostu Marokā, kas ir viena no lielākajām Āfrikas un Vidusjūras ostām un atgriezīsies Tallinā 2021. gada oktobrī. Līguma nosacījumi paredz, ka kuģus šajā laikā vadīs "Tallink Grupp" tehniskā apkalpe.

Pirms 10 gadiem "Tallink" jau ir bijusi pieredze kuģu fraktēšanā uz Vidusjūru, kad reģiona operatori četru gadu laikā īrēja dažādus uzņēmuma kuģus īstermiņa fraktēs. Tādējādi darbs šajā reģionā ir pazīstams "Tallink Grupp", kuģu kapteiņiem un uzņēmuma komandai.

Komentējot noslēgto līgumu, "Tallink Grupp" valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene sacīja:

"Esam gandarīti, ka šogad ir izdevies panākt vēl vienu vienošanos par mūsu kuģu fraktēšanu, un tiem nebūs jāatrodas dīkstāvē ostā, kamēr tiek mīkstināti ceļošanas ierobežojumi un tiek atsākta cilvēku pārvietošanās.

Pat tad, ja fraktēšana ir uz neilgu laiku – 100 dienām – tas ir darbs kuģiem un mūsu apkalpei vismaz 100 dienu garumā.

Ņemot vērā to, ka mums jau ir bijusi iepriekšēja pieredze ar līdzīgiem čarteriem apmēram pirms 10 gadiem, mēs ļoti labi zinām, ko sagaidīt. Arī mūsu komandai ir pieredze darbam šajā reģionā, un tā ir labi sagatavota.

Mēs turpinām strādāt, attīstot dažādas iespējas, lai nodrošinātu darbu mūsu kuģiem, to apkalpei un darbiniekiem līdz brīdim, kamēr rimsies Covid-19 vētra. Vienlaikus, protams, turpināsim pastāvīgi atjaunot maršrutus un kuģu satiksmi mūsu pamatdarbības reģionā tiklīdz tiek atcelti ceļošanas ierobežojumi," sacīja Negene.

"Victoria 1" kuģis.
"Victoria 1" kuģis. Foto: Jeffrey B. Banke/Shutterstock.com

Kas notiks ar Rīga-Stokholma un Rīga-Helsinki līnijām?

Portāls "Apollo.lv' jūnijā ziņoja, ka kuģis "Romantika" kursēs starp Latvijas un Zviedrijas galvaspilsētām katru otro dienu no 2022. gada 1. aprīļa.

Uzņēmums aizvadītās vasaras sākumā arī atzīmēja, ka pēc gandrīz 16 mēnešus ilga pārtraukuma "Tallink" atsāks darbību regulārajā līnijā Tallina-Stokholma. Sākotnēji tika plānots, ka kuģis "Baltic Queen" no 9. jūlija no abām galvaspilsētām kursēs katru otro dienu.

"Tallink Grupp" valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene norādīja, ka brīdī, kad uzņēmums pagājušā gada martā apturēja kuģu kustību maršrutos Tallina-Stokholma un Rīga-Stokholma, pirmo reizi pārtraucot regulāro jūras savienojumu starp Igauniju, Latviju un Zviedriju, kompānija nekad nedomāja, ka šī savienojuma atjaunošana prasīs gandrīz pusotru gadu un ilgāk.

"Brīdī, kad pamazām tiek atcelti ceļošanas ierobežojumi, mēs pakāpeniski atsākam darbību, sākotnēji piedāvājot ceļošanu no Tallinas uz Stokholmu katru otro dienu ar vienu kuģi.

Uz kuģa ir pietiekamas iespējas ievērot sociālo distanci, kā arī nopietni sekojam līdzi, lai tiktu ievērotas visas drošības un nepieciešamās higiēnas prasības," pauda Negene.

Jau ziņots, ka "Tallink Grupp" 2021. gadā maršrutā Rīga-Stokholma nav pārvadājis nevienu pasažieri.

Tāpat vēstīts, ka kompānija šajā gadā neatjaunos prāmju satiksmi maršrutā Rīga-Helsinki.

Uzņēmuma akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais "Tallink Grupp" akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kurai pieder 39% "Tallink Grupp" akciju.

Rīgas pasažieru osta gan šogad nepalika bez kruīzu kuģu apmeklējuma. Portāls "Apollo.lv" ziņoja, ka Rīgas ostā augusta sākumā ienāca Vācijas tūrisma aģentūras un kruīzu kuģu operatora "Phoenix Reisen" kuģis "MV Artania", kas bija pirmais kruīza kuģis pēc teju pusotra gada pārtraukuma, ko izraisījusi globālā Covid-19 pandēmija

2020. gada 19. martā, Rīgas ostā ar Igaunijas prāmju operatora "Tallink" prāmi "Romantika" uz Rīgu no Vācijas pilsētas Zasnicas ieradās 476 Latvijas, Igaunijas un Lietuvas iedzīvotāji.

Tobrīd izņēmuma kārtā speciāli noorganizētais prāmja reiss bija viena no retajām iespējām Vācijā palikušajiem Baltijas valstu iedzīvotājiem nokļūt atpakaļ mājās laikā, kad jaunā koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 izplatības dēļ Latvijā tobrīd starptautiskie pasažieru pārvadājumi bija apturēti un Polija savas robežas bija slēgusi.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu