Šodienas redaktors:
Dace Otomere

IUB pagarina sūdzību izskatīšanas termiņu konkursā par "Rail Baltica" (11)

Notiek dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pārvada būvniecības Lāčplēša ielā uzsākšanas svinīgs pasākums.
Notiek dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pārvada būvniecības Lāčplēša ielā uzsākšanas svinīgs pasākums. Foto: Edijs Pālens/LETA

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) līdz 30. septembrim pagarinājis izskatīšanas termiņu četrām sūdzībām konkursā par "Rail Baltica" Rīgas centra infrastruktūras projektu.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izsludinātajā konkursā par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" saistītās Rīgas centra infrastruktūras būvprojektu izstrādi un būvniecību sūdzības iesniedza SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"", Lietuvas "Kauno tiltai", SIA "Guliver" un SIA "Tilts".

IUB iesniegumu izskatīšanas komisija konstatējusi, ka iesniegumos norādīto faktu un apstākļu pilnīgai un vispusīgai izvērtēšanai ir nepieciešams saņemt Ekonomikas ministrijas skaidrojumu. Tādējādi komisija secināja, ka nepieciešams pagarināt lēmuma par lietas izskatīšanu pēc būtības pieņemšanas termiņu.

IUB lūdzis Ekonomikas ministrijai sniegt skaidrojumu līdz 24. septembrim.

Konkrētais iepirkums izsludināts jūlija beigās, tā paredzamā līgumcena ir 23 miljoni eiro. Pieteikties konkursam bija iespējams līdz 30. augustam.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu