Lai NMPD arī turpmāk nodrošinātu operatīvu ierašanos izsaukumos pie pacientiem dzīvībai kritiskās situācijās, NMPD Ārkārtas vadības grupa ir pieņēmusi lēmumu stingrāk izvērtēt uz ārkārtas tālruni 113 saņemtos zvanus.
"Gada sākumā, kad strauji kāpa Covid-19 saslimstība valstī, pieredzējām to, cik būtiski tas ietekmē dienesta darbu un spēju operatīvi reaģēt uz izsaukumiem
– nepieciešams daudz ilgāks laiks, kurā brigāde var ierasties notikuma vietā, nogādāt pacientu slimnīcā un pēc tam sagatavoties nākamajam izsaukumam, kas mazināja brīvi pieejamo brigāžu skaitu. Šobrīd redzam līdzīgus riskus. Lai novērstu to, ka nepaspējam laikā pie cilvēkiem, kuru dzīvība ir apdraudēta, turpmāk vēl stingrāk izvērtēsim saņemtos zvanus uz ārkārtas tālruni 113," uzsver NMPD direktore Liene Cipule.
Šobrīd diennaktī visā valstī NMPD brigādes veic ap 1000 izsaukumu, taču lielā daļā gadījumu pacientiem medicīniskā palīdzība bija jāsaņem nevis ārkārtas dienestā, bet vēršoties pie sava ģimenes ārsta, dežūrārsta vai tuvākajā ārstniecības iestādē.
Visbiežāk šādas situācijas saistītas ar vīrusu saslimšanu, kas norit bez sarežģījumiem ar paaugstinātu temperatūru, iesnām un klepu, tāpat arī hronisku slimību norisi, piemēram, nedaudz paaugstinātu asinsspiedienu, vai gados jaunākiem cilvēkiem - veģetatīvo distoniju, kā arī sīkākām traumām (sasitumi, mežģījumi, nelielas brūces).