Pasaules lielākais lidaparāts "Airlander 10" nesen tika izmantots dažādās sociālo tīklu vietņu publikācijās pēc tam, kad kāds mikroblogošanas vietnes "Twitter" lietotājs izsmēja lidaparāta aizmuguri, vēsta portāls "Bussiness Insider".
Zināms, kad pasaules lielākais lidaparāts varētu sākt pārvadāt pasažierus (3)
2025. gadā lidaparāts "Airlander 10" sāks pārvadāt līdz 100 pasažieriem 10 procentu apmērā no tradicionālās lidmašīnas emisijām.
Līdz 2030. gadam uzņēmums cer iegūt elektrisko "Airlander".
Pārvietošanās ar "Airlander 10" būs līdzīgāka prāmim nekā lidmašīnai, tāpēc tā segvārds ir "ātrais prāmis".
Atšķirībā no tipiskās pasažieru lidmašīnas, "Airlander 10" būs klusāks, gaišāks un ietilpīgāks. Lidaparātam arī būs logi visas sienas augstumā, no kuriem paveras panorāmas skats uz ārpusi.
2016. gadā lidaparāts avarēja. 92 metrus garais "Airlander 10", kas daļēji ir helikopters un daļēji - gaisa kuģis, nolaidās Bedfordšīrā, Anglijas dienvidaustrumos.
Britu raidorganizācija BBC, atsaucoties uz kādu aculiecinieku, ziņoja, ka trose, kas nokarājusies no lidaparāta, aizķērusi telegrāfa stabu.
"Airlander 10" sākotnēji tika izstrādāts ASV armijai kā izlūkošanas lidmašīna, bet valdības taupības pasākumu dēļ šis projekts tika pārtraukts. Tomēr uzņēmums "Hybrid Air Vehicles" (HAV), kas bija sācis tā attīstīšanu, panāca lidaparāta pacelšanos gaisā šā gada 17.augustā. Tas bija "Airlander 10" pirmais lidojums.
Saskaņā ar HAV sniegto informāciju "Airlander 10" var lidot augstumā līdz 4880 metriem un sasniegt ātrumu 148 kilometri stundā. Tas ir pildīts ar hēliju, var palikt gaisā vairāk nekā divas nedēļas bez pilota un līdz piecām dienām - ar pilotu.
HAV uzskata, nākotnē to būs iespējams izmantot gan izlūkošanā un komunikācijā, gan pasažieru un kravu pārvadāšanā.