Viņš atminējās, ka, pirms stājās spēkā prasība par latviešu valodu, nereti cittautiešu šoferi prata pateikt tikai "labdien" un "uz redzēšanos". Tagad ir prasība, ka šoferim ir jāspēj ar klientu runāt un uzturēt dialogu latviski.
"Vajadzēja tiešām bariņu nedaudz paretināt, jo taksometru bija par daudz. Šobrīd, lai arī tarifs ir zemāks, es varu vairāk nopelnīt, jo ir daudz pasūtījumu un neviens klients nav palicis neaizvests.
Vienīgais diskomforts ir klientiem, ka viņi rēķinājās, ka divu minūšu laikā mašīna atbrauks, bet tagad jārēķinās, ka būs arī desmit minūtes jāpagaida," teica taksometra vadītājs.
Aldis gan prognozēja, ka vieta tukša nepaliks - pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars ar laiku stabilizēsies, līdz ar to arī nedaudz samazināsies cena par braucienu.
Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš teica, ka patiesi izsniegto taksometru vadītāju apliecību skaits pēdējā gadā ir sarucis, bet valodas nezināšana nav galvenais iemesls.
Tikai vidēji desmit šoferiem mēnesī atsaka izsniegt apliecību latviešu valodas nezināšanas dēļ. Lielāku kritumu taksometru šoferu pulkā rada jaunā VID kontroles sistēma un pandēmijas laiks.
"Viena daļa taksometra nozarē strādājošie pamainīja nozares. Uz būvniecību, kas turpināja darboties un uzkarst. Viena daļa pārslēdzās uz ēdināšanu.
Es domāju, ka daudzi, kas ir pasūtījuši ēdienu, ir saskārušies ar cilvēkiem, kuri latviešu valodu vispār nezina. Un daļa no viņiem iepriekš ir strādājuši taksometra nozarē. Būtībā šobrīd reģistrā ir aptuveni 6200 vadītāju. Tad, kad 2018. gada nogalē uzsāka reģistrāciju, tad bija aptuveni 4800-4900 vadītāju. Šobrīd ir vairāk nekā 2018. gada beigās, bet aptuveni par tūkstoti mazāk nekā bija 2020. gada sākumā," skaidroja Godiņš.
Viņš gan vērsa uzmanību, ka taksometru vadītāju apliecību izsniedz uz trīs gadiem un visi šoferi, kas ir reģistrā, nestrādā pilnu slodzi, bet, piemēram, tikai nedēļas nogalēs un svētkos. Tāpat ir liela daļa, kas šo arodu pamēģināja, piereģistrējās, bet atrada citu nodarbošanos. Savukārt Rīgas domes Satiksmes departamentā tiek izsniegtas licences kartītes nevis šoferim, bet transporta līdzeklim.
Patlaban ir reģistrētas 846 aktīvas taksometru pārvadātāju firmas un nav vērojams izsniegto licenču skaita būtisks sarukums. Vidēji ik mēnesi licenci saņem līdz 1100 automašīnām.