Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Aptauja: Piektdaļa skolu vadītāji nejūtas gatavi jaunajam mācību gadam

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Prostock-studio/Shutterstock

Latvijā 20% skolu vadītāju nav gatavi 1. septembrim un jaunajam mācību gadam. Galvenie izaicinājumi ir kompetencēs balstīta satura ieviešana, pilnvērtīgs tehniskais aprīkojums un sekmīga izglītības procesa nodrošināšana pandēmijas apstākļos, vēstī izglītības organizācijas "Junior Achievement Latvia" ("JA Latvia") aptaujas dati.

Komentējot aptaujas rezultātus, "JA Latvia" vadītājs Jānis Krievāns atzīmēja, ka šis ir ļoti būtisks signāls par to, ka kompetencēs balstīta satura ieviešana joprojām mācību iestādēm ir izaicinājums, un, iespējams, nepieciešams skaidrāks regulējums un plašāka privātā sektora iesaiste kompetenču satura veiksmīgākai iekļaušanai mācību procesā.

"Jau 30 gadus īstenojot dažādas izglītības programmas, esam pārliecinājušies, ka, tikai iesaistot privāto sektoru, ir iespējams nodrošināt vajadzīgo impulsu, saturu un zināšanas kompetenču attīstībai un iekļaušanai līdz šim praktizētajās mācību programmās. Par to liecina ne tikai ikgadējā "Ēnu diena" vai mācību ekskursijas skolēniem dažādos uzņēmumos, bet spilgti pierāda jau ilggadējā programma skolēnu mācību uzņēmumiem, kas ļauj apgūt dzīvei svarīgas prasmes un ir devusi iespēju skolēnu izveidotajiem uzņēmumiem izaugt ne tikai līdz Latvijas līmeņa biznesiem, bet arī veiksmīgi startēt starptautiskajos tirgos", skaidroja Krievāns.

Kopumā izglītības iestāžu vadītāji pie galvenajiem izaicinājumiem min sekmīga izglītības procesa nodrošināšanu Covid-19 apstākļos, tāpat pie izaicinājumiem norāda mūsdienīgai izglītībai atbilstoša tehniskā nodrošinājuma (telpu labiekārtošana, aprīkojums) trūkumu un tiek pieminēts arī skolēnu motivācijas trūkums, gadu mācoties attālināti, kā arī kvalificētu pedagogu trūkums.

Savukārt attiecībā uz pozitīvām izmaiņām izglītības nozarē pēdējo gadu laikā, skolu vadītāji atzīst, ka ir pieaugusi skolotāju kvalifikācija un skolotāju tehnoloģiju izmantošanas prasmes, kā arī ir uzlabojies tehniskais nodrošinājums skolās. Tāpat, atzīmējot pozitīvās izmaiņas, iestāžu vadītāji norāda, ka kompetencēs balstīta izglītības pieeja veidos konkurētspējīgāku izglītības saturu.

"JA Latvia" ir Latvijas lielākā izglītības organizācija ar sabiedriskā labuma organizācijas statusu un praktiskās biznesa izglītības eksperts Latvijas skolās. "JA Latvia" ir viens no 37 "Junior Achievement Europe" un viens no 123 "Junior Achievement Worldwide" tīkla biedriem kopš 1991. gada.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu