Mazākām pašvaldībām ir savas priekšrocības un lielākas iespējas precīzāk fokusēt palīdzību.
"Pirmkārt, jau tika informēti bērnunami, jauniešu centri, attiecīgās pagasta pārvaldes, iestādes.
Jo kas gan cits labāk zinās, kuriem bērniņiem tas ir nepieciešams - protams, ka tie ir pedagogi, skolotāji un jauniešu centra vadītāji, kuri ikdienā strādā ar jauniešiem, kuri redz, sociālais dienests, cik informēts uzrunāts, lai pēc iespējas vairāk iesaistītu jaunieši, kuri ikdienā varbūt neiesaistās skolas aktivitātēs, kad vēl tā skola mums bija pieejama visiem normālā veidā," sacīja Rēzeknes novada domes bijusī pārstāve un nometnes "Esam radoši katru dienu" organizētāja Līga Bistrova.
Valsts izglītības satura centrs sola informāciju par bezmaksas nometnēm, tostarp par to saturisko pusi un sasniegtajiem mērķiem, apkopot pēc 1.septembra, kad visas būs noslēgušās.
Neraugoties uz to, ka laika bijis maz un sarīkota tikai puse no plānotā nometņu skaita, izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece ir apmierināta ar rezultātu: "Kopumā es, protams, ļoti novērtēju, ka šāda iespēja bija, lai arī viss paredzētais apjoms patiesi netika izmantots. Kāpēc es uz to raugos pozitīvi - jo tas gads, kurā bērni ir dzīvojuši, katra iespēja būt kontrolētā vidē, socializēties, satikties, draudzēties ir vienkārši zelta vērta, un protams, ka būtu būtu gribējies, lai viss paredzētais skolēnu apjoms varētu piedalīties vienlaikus."
Sākotnēji bija paredzēts, ka vēl kādas no bezmaksas nometnēm pagūs noorganizēt rudens brīvdienās, tomēr strauji augošie saslimšanas rādītāji liek bažīties, ka tas varētu arī nenotikt.
Izglītības ministrija nav paredzējusi veikt pētījumus par to, cik lielus zināšanu robus varētu būt iecirtis attālināti pavadītais mācību gads.
Starptautiski pētījumi rāda, ka aizkavēšanās mācību vielā varētu būt salīdzināma līdz pat ar trim mācību mēnešiem klātienē.
Ministre uzsver, ka uzticas skolotāju profesionalitātei un cer, ka, atsākoties jaunajam mācību gadam klātienē, tieši skolotāji būs tie, kuri diagnosticēs skolēnu zināšanu līmeni un spēs atrast risinājumus trūkumu novēršanai.