Rīgas mērs Mārtiņš Staķis un pilsētas iedzīvotāji sociālajos tīklos pauduši satraukumu par nekvalitatīvu tiltiņa pār Rīgas kanālu pie Latvijas Nacionālās operas asfaltēšanu.
FOTO ⟩ "Jābūt lielai nekaunībai, lai ko tādu mēģinātu iesmērēt rīdziniekiem!" Staķis un iedzīvotāji asi kritizē Operas tiltiņa asfaltēšanu (45)
"Klātienē apskatīju Operas tiltiņa "remontu". Jābūt lielai nekaunībai, lai ko tādu mēģinātu iesmērēt rīdziniekiem.
Būvnieks ne tikai nesaņems samaksu, bet par saviem līdzekļiem sakārtos objektu.
Paldies Rīgas domes Satiksmes departamentam, kas nepieņēma šo "risinājumu". Rūpīgi sekošu līdzi darbu izpildei, mikroblogošanas vietnē raksta Rīgas mērs.
Klātienē apskatīju Operas tiltiņa "remontu". Jābūt lielai nekaunībai, lai ko tādu mēģinātu iesmērēt rīdziniekiem. Būvnieks ne tikai nesaņems samaksu, bet par saviem līdzekļiem sakārtos objektu. Paldies @rdsvc, kas nepieņēma šo “risinājumu”. Rūpīgi sekošu līdzi darbu izpildei. pic.twitter.com/7oczI51DD5
— Mārtiņš Staķis (@MStakis) August 27, 2021
Iedzīvotāji sociālajos tīklos pauduši satraukumu par nekvalitatīvu tiltiņa pār Rīgas kanālu pie Latvijas Nacionālās operas asfaltēšanu.
Māris Kalējs, kurš Rīgas domes vēlēšanās startēja no "Attīstībai/Par, "Progresīvie"" saraksta, mikroblogošanas vietnē "Twitter" norādījis, ka uz Operas tiltiņa asfalts uzklāts "ķap-ļap, šķībi, greizi".
Kāds cits bēdīgā darbu rezultāta vērtētājs paudis, ka, iespējams, pie vainas ir tas, ka darbi veikti ar mikroblieti. Taču citi to atspēkojuši, norādot, ka šī ierīce nav pie vainas, bet gan "līkroči", kas ar to strādājuši.
Daži iedzīvotāji norāda, ka tas viss tikai tādēļ, ka asfalts ir svaigs, un kad tas nobružāsies un kļūs gaišāks, tad tik traki neizskatīsies.
Kā novēroja aģentūra LETA, jaunais segums tiešām izskatās uzklāts pavirši, tas ir nelīdzens. Vietām tas uzklāts virsū parka celiņa bruģim, kā arī aizsedz daļu tilta margu ķieģeļu.
Arī pāreja no celiņa bruģa uz asfaltu ir nelīdzena ar augstu pacēlumu.
Kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domē, darbi uz tiltiņa vēl nav pabeigti un pieņemti. Bet par to kvalitāti atbildot uzņēmums.
Darbus veica "Rīgas tilti", un to aptuvenās izmaksas ir 3785 eiro.
Darbu pabeigšanu patlaban laika apstākļu dēļ nevarot prognozēt.
Uz Operas tiltiņa asfalts uzklāts ķap-ļap šķībi, greizi.
— Māris Kalējs (@mariskalejs) August 25, 2021
Speciālisti zina labāk - gan jau viss pēc gost-iem… pic.twitter.com/S7OLtAvp5t
Vai tiešām nebija iespējams labāku asfaltu izlikt uz tilta (uzlikts pāris dienas atpakaļ)? Vismaz vienmērīgi. Manuprāt, tik minimālu prasību varētu realizēt Izskatās drausmīgi! @RigasDome pic.twitter.com/RAfSoGahyw
— Viktorija Soņeca (@SonecaViktorija) August 22, 2021
Ļoti līdzīgs mākslas darbs tagad ir uz ietves P.Brieža ielā.
— Ar Kājām Uz Mājām 🏳️🌈 (@UzKajam) August 25, 2021
Njā… Agrāk pat labāk izskatījās, manuprāt.
— Ivans Nikonovs (@IvansNikonovs) August 25, 2021
Šausmīgs skats! Pati savām acīm redzēju.
— Jolanta Dreimane (@jolantadreimane) August 26, 2021
Tilta vēsture
Operas tiltiņam jeb Timmas tiltiņam ir sena vēsture, liecina Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) projekta "Zudusī Latvija" pieejamā informācija.
Tilta celtniecībai līdzekļus ziedoja Rīgas Politehniskā institūta profesora Vilhelma fon Timma atraitne. Pēc vīra novēlējuma tilts bija jāceļ iešanas apstākļu uzlabošanai. Pēc viņa ieceres tilta pārejai jāsākas laukumā pretī Nacionālās operas galvenajai ieejai un, taisnā līnijā krustojot kanālu jābeidzas pretī Latvijas Universitātes (toreiz Rīgas Politehniskā institūta) galvenajai ieejai. Projektu konkursā uzvarēja inženieris no Ventspils - Ivans Kropivjanskis. Kājnieku lietošanai tiltu nodod 1900. gada sākumā.
1995. gadā veikta profesora V. Timma kājnieku tilta restaurācijas rakstura remonts. Remontu, saglabājot pirmatnējo tilta konstrukciju, veikusi sabiedrība "Rīgas tilti" inženieru A. Jasaiša un A. Lieckalniņa vadībā. Remontējot iepriekšējā ietves sega - koka grīda - nomainīta ar asfaltbetonu. No vairākiem seniem ielu tiltiem pār kanālu līdz mūsu dienām neskarti saglabājušies tilti centrālajās ielās - Brīvības bulvārī (toreiz Aleksandra bulvāris), Krišjāņa Barona ielā (A. Suvorova iela) un Krišjāņa Valdemāra ielā (Nikolaja iela). Pēc konstrukcijas un izmēriem šie tilti ir ļoti līdzīgi, un to vidējās daļas uzbūvētas periodā no 1857. līdz 1859. gadam.
Satiksmes intensitātes augšanas dēļ, tilti rekonstruēti, tos uz abām pusēm paplašinot. Tādi tie saglabājušies līdz mūsu dienām, rakstīts vietnē "Zudusī Latvija".