Atlaides ir efektīvs mārketinga instruments, ar ko piesaistīt pircējus, norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). Ir būtiski, ka komersanti to izmanto godprātīgi.
Ekonomikas ministrijā izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta noteikumos, kas no nākamā gada noteiktu stingrākas prasības, kā atlaides drīkst norādīt.
"Patērētājam tas dos to, ka, piemēram, komersants īsu brīdi pirms tam mākslīgi nevar paaugstināt un nedrīkst paaugstināt cenu, lai pēc tam norādītu, piemēram, 70% atlaidi, kas, protams, patērētājam ir ļoti pievilcīga.
Protams, ka šīs atlaides uz mums kā patērētājiem un mūsu uzvedību strādā un ļoti ietekmē," stāstīja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.
Komersants varēs norādīt zemākā cenu, kas precei vai pakalpojumam bijusi pēdējo 30 dienu laikā. Izņēmums būs preces, kas ātri bojājas vai kurām tuvojas derīguma termiņa beigas.
Pārkāpuma gadījumā PTAC komersantus varēs sodīt par negodīgu komercpraksi, kas ļauj piemērot sodus līdz 100 000 eiro.
Tāpat noteikumos arī paredzēts iekļaut to, ka pēc depozīta sistēmas ieviešanas uz cenas būs atsevišķi jānorāda gan dzēriena, gan iepakojuma depozīta cena.